به ازای انرژی٬ گندم٬ برنج و گوشت وارد می‌کنیم

دیگربان: علی سعیدلو٬ معاون امور بین‌الملل محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد ایران به ازای صادرات انرژی به پاکستان٬ از این کشور «برنج»٬ «گوشت» و «گندم» وارد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا٬ آقای سعید‌لو در پایان جلسه روز چهارشنبه (۱۷آبان) هیات دولت گفته است احمدی‌نژاد با سفر به پاکستان قصد دارد موضوع خط لوله گاز «صلح» و انتقال برق ایران به پاکستان را پیگیری کند.

به گفته سعید‌لو «سرمایه‌گذاری ایرانیان در بحث تولید دارو در پاکستان» از دیگر مباحثی است که احمدی‌نژاد در سفر به این کشور آن را دنبال خواهد کرد.

پیش‌تر برخی رسانه‌های بین‌المللی گزارش کرده بودند ایران به منظور مقابله با تحریم‌های بین‌المللی قصد دارد با پاکستان وارد مبادله پایاپای شود.

جمهوری اسلامی برای مقابله با تحریم‌های بین‌المللی غرب به کشور‌هایی نظیر چین٬ روسیه و هند امتیاز‌های بزرگی داده که از جزئیات بسیاری از آن‌ها اطلاعی در دست نیست.

ایران در حال حاضر از هند و پاکستان در برابر فروش نفت و محصولات پتروشیمی٬ آرد و گندم و از قرقیزستان، استرالیا و برزیل گوشت وارد می‌کند.

صنعت نفت ایران از سوی کشور‌های غربی مشمول تحریم‌های شدیدی شده که فروش این محصول استراتژیک را برای جمهوری اسلامی با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

روحانیون حاکم بر جمهوری اسلامی مدت‌هاست از مردم می‌خواهند در برابر فشار‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌ها مقاومت کنند.

پنجشنبه، 18 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-08 ساعت 10:11
خبر بعدی : عراق شرکت نفت دولتی ترکیه را اخراج کرد
خبر قبلی : تفهیم چهار اتهام به مهدی هاشمی رفسنجانی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -