کمبود دارو؛ جوابی برای بیماران نداریم

مجلس نیوز: عابد فتاحی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: دراین روزهای حساس که گرانی ها مردم را آزار می دهد ، متاسفانه از مسئولین جوابهای خوب و مثبتی نمی شنویم ، مخصوصا در ارتباط با داروهای مورد نیاز بیماران چه بخش خصوصی و چه دولتی ، به بیماران نیازمند دارو پاسخ نمی دهند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی افزود: بیماران مشکلات فراوانی دارند ، افرادی که بی بضاعت هستند و بیماران حمایتی که از نظر مالی ضعیف هستند ، هیچ ارگان دولتی و خصوصی به داد آنها نمی رسد و مجبورند تجهیزات و داروهای نایاب پزشکی را خود خریداری کنند و این مشکلات زیادی را برای بیماران فراهم کرده است.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در نشستی که با مقامات دارویی و وزارت بهداشت و درمان داشتیم ، مسئولان بیان کردند برای رفع مشکلات فعلی ، حداقل یک میلیارد 500 میلیون دلار پول نیاز است که بتوانیم داروهای مورد نیاز بیماران را تهیه کنیم و از این مقدار رقم بسیار کمی جذب وزارت بهداشت شده است و نمی توان با این مقدار مشکلات بیماران را برطرف کرد و می توان گفت با این بودجه رفع مشکلات امکان ندارد.

فتاحی گفت: در استانها هم مشکلات بیشتر است ؛ متاسفانه در استان آذربایجان غربی بیماران برای دارو دارو باید به کشورهای همجوار بروند و با توجه به بالا بودن قیمت ارز و هزینه ورود و خروج به کشور دیگر را نیز بپردازند ، این در حالی است که نیازمندان پولی ندارند که برای تهیه دارو هم زیر بار چنین هزینه هایی بروند.

وی در خاتمه گفت: با مشکلات فعلی و عملکرد دولت ، راه حلی که منجر به نتیجه باشد نمی توانیم به نیازمندان و مراجعه کنندگان در امر تهیه دارو و پزشک ارائه بدهیم !

منبع: اعتدال

چهارشنبه، 17 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-07 ساعت 12:11
خبر بعدی : دلار در بازار يک قدم جلوتر رفت
خبر قبلی : آخوند لاریجانی: ارتباط با آمریکا ساده نیست


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -