رانت خواران روزانه ۱۰۰ میلیارد می خورند

رییس کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره افزایش قیمت محصولات پتروشیمی و عرضه خوراک واحدهای پتروشیمی دربازار آزاد گفت: بر اساس تحقیق و بررسی کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن مجلس مشخص شد که رانت خواران محصولات پتروشیمی روزانه ۱۰۰ میلیارد تومان به جیب می زنند.

به گزارش خانه ملت، موید حسینی صدر افزود: واحدهای پتروشیمی خوراکشان را با نرخ ارز دولتی می خرند و محصول نهاییشان را دربورس با قیمت ارز آزاد می فروشند.

نماینده مردم خوی و چایپاره درمجلس شورای اسلامی درادامه اظهارداشت: واحد های پتروشیمی تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد محصولاتشان را دربورس عرضه می کنند و مابقی آن را دربازار آزاد به قیمت بالا تر عرضه می کنند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به جلسات متعدد کمیسیون صنایع و معادن و کمیته پتروشیمی درباره افزایش قیمت محصولات پتروشیمی گفت: پس از بررسی های لازم گزارشی را تهیه و به نهادها و مراجع نظارتی ارسال کردیم و همین دخالت‌ها سبب شد طی چند روز اخیر قیمت محصولات پتروشیمی ۱۰ درصد کاهش یابد.

وی ادامه داد: پس از افزایش قیمت محصولات پتروشیمی و نابسامانی دراین بازار ، سازمان تعزیرات حکومتی باید ورود می کرد و علت عدم عرضه بخش زیادی از محصولات پتروشیمی دربورس وفروش این محصولات با نرخ آزاد را بررسی وبا عوامل افزایش قیمت برخورد می کرد.

حسینی صدراظهار داشت: مشکل بعدی این بود که خریداران محصولات پتروشیمی با نرخ دولتی خریداران واقعی نبودند و کارخانه دارانی هستند که مجوز فعالیتشان فقط بر روی کاغذ است و عملا تولیدی ندارند.

رییس کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: برخی از خریداران هم محصولات پتروشیمی را با نرخ دولتی خریداری می کنند و تنها ۱۰ درصد آن را مصرف کرده و بقیه را با نرخ آزاد می فروشند و یا صادر می کردند و ارز حاصل از آن را دربازار آزاد می فروختند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تمام عوامل دست به دست هم دادند تا قیمت محصولات پتروشیمی افزایش پیدا کند وصنایع پایین دستی با مشکل مواجه شوند.

نماینده خوی و چایپاره درمجلس سوءمدیریت را دلیل نابسامانی های اخیر بازار پتروشیمی عنوان کرد و گفت: درحال حاضر روزانه ۱۰۰ میلیارد تومان رانت درفروش محصولات پتروشیمی ایجاد می شود.

چهارشنبه، 17 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-07 ساعت 12:11
خبر بعدی : ورزقان؛ ریزش دیواره ساحتمان‌های در حال ساخت
خبر قبلی : واکنش‌ رهبران جهان به پیروزی باراک اوباما


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -