واکنش‌ رهبران جهان به پیروزی باراک اوباما

باراک اوباما شب گذشته پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به همراه اعضای خانواده خود در شیکاگو و در جمع هوادارانش حاضر شد.

به گزارش رادیو فرانسه، آقای اوباما، ضمن سپاسگزاری از تمامی شهروندان آمریکائی که در این انتخابات شرکت کردند، وعده داد که با نمایندگان احزاب جمهوریخواه و دموکرات برای کاهش کسری بودجه، بهبود وضع قوانین مالیاتی و اصلاح در قوانین مهاجرتی همکاری خواهد کرد.

باراک اوباما همچنین متذکر شد که با رقیب انتخاباتی خود- میت رامنی، برای همکاریهای آینده گفتگو خواهد کرد.

پیروزی دوباره باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری ٢۰١٢، واکنش‌های رهبران جهان را بدنبال داشت.

فرانسوا هولاند- رئیس جمهوری فرانسه، صبح امروز (چهارشنبه)، پیروزی مجدد باراک اوباما را «صمیمانه تبریک» گفت.

کاخ الیزه (کاخ ریاست جمهوری فرانسه)، با انتشار پیام کتبی فرانسوا هولاند، اعلام کرد: انتخاب مجدد باراک اوباما، انتخابی واضح و روشن در جهت منافع یک آمریکای متحد، با درهای گشوده به سوی جهان، متعهد به رخدادها در عرصه بین‌المللی و آگاه به مشکلات کره زمین است.

آنگلا مرکل- صدراعظم آلمان، هم پیروزی دوباره باراک اوباما را تبریک گفت و نسبت به لزوم «همکاری‌های صمیمانه میان دو کشور در جهت رفع بحران مالی جهانی» تأکید کرد.

محمود عباس- رئیس دولت خودمختار فلسطین، ضمن تبریک پیروزی باراک اوباما، ابراز امیدواری کرد که «تلاش‌ها برای برقراری صلح در خاورمیانه ادامه یابد.

ولادیمیر پوتین- رئیس جمهوری روسیه، هم با ارسال تلگرافی این پیروزی را به باراک اوباما تبریک گفت و نسبت به اقدامات مثبت در جهت توسعه روابط دوجانبه میان روسیه و ایالات متحده آمریکا و همکاری‌های میان دو کشور در عرصه بین‌المللی ابراز امیدواری کرد.

حامد کرزی- رئیس جمهوری افغانستان، هم راه یافتن دوباره باراک اوباما به کاخ سفید را تبریک گفت و این پیروزی را برای تحکیم روابط دو جانبه میان دو کشور افغانستان و آمریکا و بویژه در جنگ دو کشور با طالبان، امیدوارکننده ارزیابی کرد.

محمد مرسی ، رئیس جمهور مصر نیز روز چهارشنبه انتخاب مجدد باراک اوباما را به عنوان رئیس جمهور آمریکا به وی تبریک گفت و در مورد تقویت روابط دوستانه بین دو کشور ابراز امیدواری کرد.

چهارشنبه، 17 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-07 ساعت 12:11
خبر بعدی : رانت خواران روزانه ۱۰۰ میلیارد می خورند
خبر قبلی : 15 سال حبس برای شش شهروند مهابادی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -