نتايج اوليه انتخابات ریاست جمهوری آمريکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، رای گیری برای انتخاب رئیس جمهور آمریکا در چندین ایالت این کشور از جمله اوهایو که برای باراک اوباما رئیس جمهور فعلی و میت رامنی رقیب جمهوری خواه او تعیین کننده حساب می آید، به پایان رسید.

نتیجه نظرسنجی پس از رای گیری نشان می دهد، باراک اوباما نامزد دموکراتها آرای بیشتری را در ایالت مهم اوهایو به خود اختصاص داده است.

نتیجه آرا در اوهایو تعیین کننده است چون هیچ نامزد جمهوریخواهی بدون پیروزی در این ایالت موفق نشده است به کاخ سفید راه پیدا کند.

همچنین نتیجه نظر سنجی از رای دهندگان آمریکایی پس از رای گیری نشان می دهد میت رامنی نامزد جمهوریخواهان در ایالت ویرجینیا جلوتر از بارک اوباما است. ویرجینیا نیز یک ایالت کلیدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا محسوب می شود.

همچنین نتیجه نظر سنجی نشان می دهد باراک اوباما رئیس جمهوری فعلی در ایالت فلوریدا جلوتر از میت رامنی نامزد جمهوریخواهان است.

در ایالت کارولینای جنوبی نیز باراک اوباما جلوتر از میت رامنی است.

به علت گستردگی کشور آمریکا، برای بسته شدن تمام دفاتر رای گیری باید تا ساعت چهار بامداد به وقت گرینویچ صبر کرد.

حدود دویست میلیون آمریکایی به پای صندوق های رای گیری فراخوانده شده اند تا رئیس جمهور بعدی را که به کاخ سفید راه خواهد یافت، برگزینند.

نظرسنجی ها از رقابت فشرده باراک اوباما، نامزد دمکرات و میت رامنی، رقیب جمهوری خواه وی حکایت دارند هر چند که اوباما در نظر سنجی ها از رقیب خود جلوتر بوده است.

با توجه به ماهیت ایالت‌های مختلف آمریکا در حمایت از دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان، ایالت‌های بی طرف تعیین کننده رئیس جمهور آمریکا خواهند بود و در این میان، نتایج انتخابات در دو ایالت اوهایو و فلوریدا تعیین کننده رئیس جمهور بعدی آمریکا خواهد بود.

چهارشنبه، 17 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-07 ساعت 02:11
خبر بعدی : ایالتهای کلیدی؛ رقابت تنگاتنگ بین اوباما و رامنی
خبر قبلی : تمهید خامنه ای و لاریجانی برای مهار احمدی نژاد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -