انتخابات؛ پایان رای گيری در شش ايالت آمريکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، رای گیری برای انتخاب رئیس جمهور جدید آمریکا روز سه شنبه ساعت نوزده به وقت محلی (‌بیست و چهار به وقت گرینویچ) در شش ایالت از جمله ایالت کلیدی ویرجینیا به پایان رسید.

بنابراین گزارش، در شرق آمریکا رای گیری در ایالتهای جورجیا، ایندیانا، کنتاکی، کارولینای جنوبی، ورمونت و ویرجینیا به پایان رسیده است.

به علت گستردگی کشور آمریکا، برای بسته شدن تمام دفاتر رای گیری باید تا ساعت چهار بامداد به وقت گرینویچ صبر کرد.

حدود دویست میلیون آمریکایی به پای صندوق های رای گیری فراخوانده شده اند تا رئیس جمهور بعدی را که به کاخ سفید راه خواهد یافت، برگزینند.

نظرسنجی ها از رقابت فشرده باراک اوباما، نامزد دمکرات و میت رامنی، رقیب جمهوری خواه وی حکایت دارند هر چند که اوباما در نظر سنجی ها از رقیب خود جلوتر بوده است.

بر اساس نتایج اولیه انتخابات، میت رامنی نامزد حزب جمهوریخواه در دو ایالت نخست ایندیانا و کنتاکی که به صورت سنتی طرفدار جمهوریخواهان هستند و باراک اوباما رئیس جمهور کنونی در ورمونت، یکی از مراکز دموکرات ها به پیروزی رسیدند.

همچنین نتیجه نظر سنجی از رای دهندگان آمریکایی پس از رای گیری در انتخابات نشان می دهد باراک اوباما رئیس جمهوری فعلی در ایالت فلوریدا جلوتر از میت رامنی نامزد جمهوریخواهان است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، براساس نظر سنجی پس از رای گیری پنجاه و پنج درصد از رای دهندگان به باراک اوباما و چهل و پنج درصد به میت رامنی رای داده اند. رای گیری در این ایالت پایان یافته است.

چهارشنبه، 17 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-07 ساعت 01:11
خبر بعدی : نتايج اوليه انتخابات ریاست جمهوری آمريکا
خبر قبلی : تمهید خامنه ای و لاریجانی برای مهار احمدی نژاد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -