مداحان به مردم بگویند از سازش خبری نیست

دیگربان: محمدرضا نقدی٬ رئیس سازمان بسیج از مداحان خواست به مردم بگویند جمهوری اسلامی تحت فشار تحریم‌ها «سازش» نخواهد کرد و «خدا» کسانی که طلا ذخیره کرده‌اند را «عذاب» خواهد داد.

به گزارش ایسنا٬ آقای نقدی روز دوشنبه (۱۵ آبان) در همایش سراسری مداحان بسیجی از آن‌ها خواسته به مردم بگویند: «اگر تهدید یا تحریممان کنند، حتی اگر لب تشنه جان دهیم قطعا سازش نمی‌پذیریم.»

وی همچنین افزوده است: «خدواند متعال آنهایی را که طلا و نقره ذخیره می‌کنند به عذابی دردناک وعده داده است و این بدان معناست که باید سرمایه خود را به جای زراندوزی در تولید به کار اندازیم.»

فرمانده بسیج اضافه کرده «دشمنان» قصد دارند با «تحریم» و «تهدید» مردم را بر سر «دوراهی» قرار دهند و مداحان باید مردم را تشویق به «صرفه‌جویی» کنند.

محمدرضا نقدی همچنین خطاب به مداحان بسیجی گفته آنها باید طرح «اقتصاد مقاومتی» علی خامنه‌ای را برای مردم «تبیین» کنند.

اقتصاد ایران بر اثر فشار‌های ناشی از تحریم‌های بین‌المللی در شرایط نابسامانی قرار گرفته است به طوری که مقام‌های جمهوری اسلامی از این شرایط با عنوان «جنگ اقتصادی» نام می‌برند.

در این میان برخی مقام‌ها معتقدند برای کاهش فشار‌های اقتصادی ایران باید به طور مستقیم با آمریکا مذاکره کند٬ اما علی خامنه‌ای و حامیانش همچنان بر ادامه سیاست‌های گذشته پافشاری می‌کنند.

آقای خامنه‌ای در عین حال حاضر نیست مسئولیت عواقب ادامه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را بپذیرد و حامیان وی احمدی‌نژاد را عامل اصلی نابسامانی‌های اقتصادی معرفی می‌کنند

مقام‌های جمهوری اسلامی به شدت نگران آغاز اعتراض‌‌های خیابانی مردم نسبت به گرانی‌ها هستند و بارها به طور مستقیم و غیرمستقیم در این باره هشدار داده‌اند.


مقاومت کنید؛ در آستانه فتح خیمه معاویه هستیم

علی سعیدی٬ نماینده علی خامنه‌ای در سپاه برای دومین‌بار خطاب به مردم گفت جمهوری اسلامی در آستانه فتح «خیمه معاویه» است و در صورت عقب‌نشینی تمام زحمات نظام به «هدر» خواهد رفت.

به گزارش «خبرگزاری دانشجو» آقای سعیدی این مطلب را روز دوشنبه (۱۵ آبان) طی سخنانی در سومین همایش پاسداران مداح که در تهران برگزار شد٬ بیان کرده است.

وی گفته است: «ما امروز پس از ۳۳ سال ایستادگی و مقاومت در برابر سیاست‌های خصمانه دشمنان در آستانه دستیابی به خیمه معاویه‌ هستیم.»

سعیدی افزوده است: «تمامی فشار‌ها و تحریم‌های دشمنان در این است که ملت ایران را وادار به عقب‌نشینی کرده و تمامی زحمات و مقاومت‌های این ملت را به هدر دهند.»

نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار کرده است: «ملت ایران امروز در معرض آزمون سختی قرار دارد از این رو تمامی مسئولان باید زمینه‌های پیروزی ملت ایران را فراهم کنند.»

وی همچنین ادعا کرده که «ملت ایران امروز به مراحل پایانی خلق ارزش‌ها رسیده است و ایستادگی در این مقطع می‌تواند پیروزی نهایی را رقم بزند.»

علی سعیدی ۲۴ امرداد امسال نیز گفته بود: «ما در آستانه فتح خیمه معاویه هستیم. مردم باید بیش از گذشته صبر و استقامت داشته باشند و ما باید آستانه صبر مردم را بالا ببریم.»

استعاره فتح «خیمه معاویه» اشاره‌ای به شیوه پایان جنگ صفین میان لشکریان اول شیعیان و معاویه بن ابی‌سفیان خلیفه اموی است.

بنا به روایات شیعیان در پایان این جنگ، مالک اشتر فرمانده لشکر علی در آستانه فتح خیمه معاویه بود، اما امام شیعه تحت فشار همراهانش به مالک فرمان بازگشت داد که این فرمان در ‌‌نهایت به ضرر شیعیان تمام شد.

در ماه‌های اخیر گزارش‌هایی از فشار برخی مقام‌های جمهوری اسلامی بر علی خامنه‌ای برای موافقت با آغاز مذاکرات با آمریکا منتشر شده است.

از اکبر هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی‌نژاد با عنوان دو مقام بلند‌پایه‌ای یاد می‌شود که برای توقف فشار تحریم‌ها خواستار مذاکره با آمریکا هستند.

رهبر جمهوری اسلامی هم در واکنش به این فشار‌ها و خواسته‌ها گفته که برنامه اتمی ایران ادامه پیدا خواهد کرد و مردم باید در برابر مشکلات اقتصادی نیز مقاومت کنند.

سه شنبه، 16 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-06 ساعت 10:11
خبر بعدی : منشی خانم با سه میلیارد پول به کانادا گریخت
خبر قبلی : مسئولیت جان زندانیان اعتصابی با خامنه ای است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -