آغاز انتخابات آمريکا در برخی مناطق اين کشور

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در برخی مناطق این کشور آغاز شد. ساکنان شهر کوچک دیکسویل ناچ در نیو همپشایر کمی پس از نیمه شب به پای صندوق های رأی رفتند.

این نخستین شهر در آمریکاست که انتخابات در آن آغاز شده است. دیگر مراکز رأی گیری در آمریکا بین صبح تا شب آغاز بکار خواهند کرد.

در دیکسویل ناچ تنها ده نفر در دقایق اولیه رأی گیری در مرکز اخذ رأی حاضر شدند و نتیجه نشان می دهد پنج تن از آنها به باراک اوباما و پنج نفر نیز به میت رامنی رأی دادند.

تام تیلوت سان از ساکنان دیکسویل ناچ و از مسئولان اخذ رأی در این باره گفت:« تا قبل از این در دیکسویل این اتفاق نیفتاده بود که رقابت تنگاتنگ باشد یعنی پنج نفر به اوباما رأی دهند و پنج نفر به رامنی.»

تانر تیلوت سان نخستین کسی بود که رأی خود را به صندوق انداخت و گفت که همانند چهار سال پیش به اوباما رأی داده است. شهر دیکسویل ناچ از دیر باز به سبب آغاز انتخابات در نیمه شب معروف بوده است و همواره نتایج اولیه انتخابات نیز از این شهر اعلام شود.

این در حالی است که موضوع اقتصاد و اشتغال از مهمترین موضوعات در مبارزات انتخابات بوده است.

اوباما برای بهبود اوضاع اقتصادی اعلام کرد سرمایه گذاری در بخش آموزشی و زیر ساختی را افزایش می دهد و از برنامه های رفاه اجتماعی برای افراد فقیر، سالخوردگان و افراد معلول و افزایش مالیات افراد ثروتمند برای کاهش کسری بودجه حمایت می کند .

رامنی نیز اعلام کرد از محدود شدن اختیارات دولت برای مبارزه با کسری بودجه فدرال و بدهی ها و همچنین ماهش مالیات برای بهبود اوضاع اقتصادی حمایت می کند.

موضوعاتی نظیر خدمات درمانی ، ‌امنیت ملی و مهاجرت از جمله موضوعاتی بوده اند که دو نامزد مواضعی در باره آن اتخاذ کرده اند اما مبارزات انتخاباتی آن ها تحت الشعاع نگرانی های اقتصادی از جمله اقتصاد ضعیف و نرخ بالای بیکاری قرار گرفت که طی چهار سال بیش از هشت درصد بود.

کارشناسان آمریکایی می گویند دشوار است بتوان نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امسال را یش بینی کرد زیرا رقابت بین دو نامزد نزدیک است هر چند که اوباما در نظر سنجی ها کمی پیشتر از رامنی بوده است.

در انتخابات امروز رأی دهندگان علاوه بر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، سی و سه سناتور ،‌همه چهارصد و سی و پنج نماینده کنگره و یازده فرماندار و شماری دیگر از مقامات محلی را نیز انتخاب خواهند کرد.


سه شنبه، 16 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-06 ساعت 09:11
خبر بعدی : شیوع بیماری هاری در شوشتر
خبر قبلی : زلزله زدگان؛ توزیع لباس های کهنه از سوی هلال احمر


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -