نگرانی مرجع حکومتی از تشکیل کلیساهای خانگی

آخوند سبحانی در سخنانی هشدار داد که دشمنان نظام جمهوری اسلامی تلاش دارند تا با دادن پول و امکانات مردم از تشیع برگردند و در منطقه کلیساهای خانگی تشکیل دهند.

به گزارش « محبت نیوز » آخوند جعفر سبحانی، از مراجع تقلید وابسته به جمهوری اسلامی که به گزافه‌گویی‌های پی در پی شهرت دارد در دیدار با جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه مسجد سلیمان، در مؤسسه مذهبی عقیدتی امام صادق قم، ضمن هشدار نسبت به فعالیت‌های ضدشیعی در منطقه خوزستان، گفته است: «دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند تا با دادن پول و امکانات مردم خوزستان از تشیع برگردند ولی آنها باید هوشیار باشند، مبادا اجازه دهند "کلیساهای خانگی" تشکیل دهند و یا وهابیون در خانه‌های مردم به تبلیغ وهابیت بپردازند.»

جعفر سبحانی که اظهارات او به طور عمده در خبرگزاری‌های وابسته به سپاه از جمله فارس منعکس می‌شود پیش از این نیز بارها علیه آئین مسیحیت مواضع تندی گرفته بود و با اعلام اطلاعات غلط سعی در تحریک نیروهای امنیتی و سرویس‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی برای تحت فشار قرار دادن مسیحیان و نوکیشان مسیحی ایران بوده است.

جعفر سبحانی از اساتید حوزه علمیه قم پیش تر نیز ضمن هشدار نسبت به افزایش گرایش جوانان به آئین مسیحیت از مسیحی شدن ۶۰۰ نفر در نيشابور خبر داده بود. وی همچنین بار دیگر در یکی از جلسات تفسير قرآن خود در قم گفت: « اگر مسيحيان آمادگی داشته باشند ما امروز هم حاضر به مباهله با آنان هستيم.»

گرایش روز افزون جامعه ایرانی به سمت آئین مسیحیت به ویژه طی چند سال گذشته این موضوع را از مهمترین دغدغه های دستگاه حاکمیت بویژه روحانیت شیعه در ایران تبدیل کرده است. از روش های مقامات حکومتی در ایران برای تخریب و تعرض به ادیان غیر شیعه به خصوص مسیحیت، انتشار اتهامات بی اساس است که از توهین و تهمت گرفته تا اتهامات اخلاقی و مالی و جرمهایی نظیر جاسوسی برای انگلیس و اسرائیل را شامل می شود.

روحانیون حكومتی نیز با موج حملات سخنان پوچ و بی اساس و ادعاهای واهی سعی در تحریك مقامات دولتی و امنیتی دارند تا بتوانند از این طریق شاید مانع از "گسترش مسیحیت" در داخل كشور شوند.

دوشنبه، 15 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-05 ساعت 22:11
خبر بعدی : احضار هفت عضو انجمن صنفی معلمان کردستان
خبر قبلی : آزار جنسی زندانیان سیاسی زن در زندان مخوف اوین


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -