در این شرایط مذاکره چه سودی برای ما دارد؟

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: زمان و مکان مذاکرات هسته ای را ایران تعیین می کند نه گروه 1+5.

علاء الدین بروجردی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی جهان گفت: اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مساله هسته ای صلح آمیز است در حالی که آمریکایی ها تردید آفرین هستند و افکار عمومی دنیا و گروه 1+5 را تحریک و منحرف می کنند که ما باید بتوانیم آن ابهامات را از ذهن ها دور و دست آمریکا را رو کنیم.

وی تصریح کرد: خط قرمز ما با آمریکا همچنان سر جای خودش باقی است بنابراین اصل مذاکره پذیرفته شده و جزو سیاست های ماست اما زمان آن را شورای عالی امنیت ملی تعیین می کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه با توجه به تداوم زور گویی های غرب و عدم پایبندی آن ها به لوازم مذاکره (منطق و احترام متقابل) آیا بهتر نیست که ما قید این مذاکرات را بزنیم، اظهار داشت: ما بالاخره دو گزینه بیشتر نداریم یا مذاکره می کنیم یا مذاکره نمی کنیم. در شرایط کنونی مذاکره نکردن به ضرر ماست چون آمریکایی ها با حضور فعال خود در رابطه با ابهامات و اذهان عمومی گروه 1+5 دید منفی ایجاد می کنند.

بروجردی خاطر نشان کرد: حسن این مذاکرات این است که ابهام زدایی بکنیم و مطالب دروغی را که آمریکایی ها القا می کنند خنثی کنیم تا غرب تسلیم منطق جمهوری اسلامی شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این باره به مثالی اشاره کرد و گفت: در اجلاس کارشناسی 16 ساعته استانبول گروه 1+5 هیچ حرفی برای گفتن نداشتند به گونه ای که نماینده روسیه به طور صریح اعلام کرد با این شفافیتی که ایران مسایل را تشریح می کند چرا این مذاکره ادامه پیدا می کند.

وی در پایان تاکید کرد: بنابراین به نظر می رسد که گزینه مذاکره رجحان دارد بر عدم مذاکره ولی زمان و مکان آن را جمهوری اسلامی تعیین می کند.

آدينه، 12 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-02 ساعت 11:11
خبر بعدی : با بودن اسد وارد هیچ مذاکره ای نخواهیم شد
خبر قبلی : ۲ حادثه رانندگی در قزوین با ۱۲ کشته


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -