تحریمها؛ رهبر حاضر نیست مسئولیت آن را بپذیرد

دیگربان: محمدعلی بزرگواری٬ نماینده مجلس گفته ۷۰ درصد مشکلات اقتصادی ایران ناشی از تحریم‌ها و ۳۰ درصد هم به خاطر «بی‌تدبیری‌ها» است.

آقای بزرگواری این مطلب را روز چهارشنبه (۱۰ آبان) در گفتگو با سایت «شبکه ایران» وابسته به موسسه ایران بیان کرده است.

وی افزوده که «برخی چهره‌ها در تیم اقتصادی دولت توان تصمیم گیری در شرایط بحرانی را ندارند.»

محمدحسن آصفری٬ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس هم با قبول تاثیر تحریم‌ها گفته است: «امروز بسیاری از مردم به دلیل فشارهای ناجوانمردانه کشورهای غربی با مشکلات اقتصادی روبرو هستند.»

آقای آصفری افزوده به خاطر تحریم‌های بین‌المللی «نزدیک به یک میلیون نفر از بیماران با مشکلات مربوط به تامین داروی‌های مورد نیاز خود روبرو شده‌اند.»

وی از مقام‌های وزارت خارجه و نهاد‌های «حقوق بشری» در جمهوری اسلامی خواسته علیه تحریم کنندگان به مجامع بین‌المللی شکایت کنند.

احمد امیرآبادی فراهانی دیگر نماینده مجلس هم گفته «جنگ اقتصادی» علیه «مردم» ایران ادامه خواهد داشت و «مردم راهی جز مقاومت و ایستادگی برای حفظ استقلال و آزادی خود ندارد.»

در پی افزایش گرانی‌ها و عمیق‌تر شدن نابسامانی‌های اقتصادی در ایران٬ گروهی از محافظه‌کاران که نزدیک به علی خامنه‌ای هستند تلاش می‌کنند دولت را عامل نخست این مشکلات معرفی کنند.

آن‌ها معتقدند دولت احمدی‌نژاد با دامن زدن به وضعیت نابسامان اقتصاد ایران تلاش می‌کند خامنه‌ای را وادار به قبول آغاز مذاکرات مستقیم با آمریکا کند.

گروه دیگری از محافظه‌کاران که حامی احمدی‌نژاد محسوب می‌شوند نیز به طور مستقیم و غیرمستقیم تحریم‌ها را عامل نخست بحران‌های اقتصادی در ایران می‌دانند.

تحلیل آن‌ها این است که دولت احمدی‌نژاد هزینه پافشاری علی خامنه‌ای بر ادامه برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را می‌دهد٬ اما رهبر جمهوری اسلامی حاضر نیست مسئولیت ناشی از این تحریم‌ها را بپذیرد.

پنجشنبه، 11 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-01 ساعت 10:11
خبر بعدی : تجمع اعتراضی کارگران شرکت تارا در کامیاران
خبر قبلی : صادرات طلای ایران ممنوع شد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -