زمزمه‌ رابطه با آمریکا نیازمند برخورد قاطع است

دیگربان: ستاد کل نیروهای مسلح با انتشار بیانیه‌ای «زمزمه‌های» برقراری رابطه با آمریکا در جمهوری اسلامی را امری «مشکوک» خواند و اعلام کرد باید با این مسئله برخوردی «جدی و قاطع» شود.

در این بیانیه که روز چهارشنبه (۱۰ آبان) به مناسبت روز ۱۳ آبان منتشر شده٬ آمده است: «آمریکا همچنان شیطان بزرگ و دشمن شماره یک انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.»

ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه خود تصریح کرده در زمینه مذاکره و برقراری رابطه با آمریکا مواضع و دستورات علی خامنه‌ای «فصل الخطاب» است.

در ماه‌های اخیر و با افزایش فشار‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌های بین‌المللی آن‌طور که برخی رسانه‌ها و نظامیان اعلام کرده‌اند برخی مقام‌های جمهوری اسلامی خواستار آغاز مذاکره با آمریکا شده‌اند.

از اکبر هاشمی رفسنجانی٬ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و محمود احمدی‌نژاد٬ رئیس دولت دهم به عنوان دو مقامی نام برده می‌شود که خواستار مذاکره با آمریکا هستند.

براساس برخی گزارش‌های تائید نشده این دو مقام به رهبر جمهوری اسلامی پیشنهاد کرده‌اند برای کاهش فشار‌های ناشی از تحریم‌ها با آغاز مذاکرات مستقیم با آمریکا موافقت کند.

آقای خامنه‌ای نیز در واکنش به این پیشنهاد‌ها طی سخنانی در جمع گروهی از مردم بجنورد٬ گفته «علت» تحریم‌ها برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی نیست.

در ۱۰ روز گذشته نیز گزارش‌هایی مبنی بر مذاکرات علی‌اکبر ولایتی به عنوان نماینده رهبر جمهوری اسلامی با مقام‌های آمریکایی منتشر شده بود که آقای ولایتی این گزارش‌ها را رد کرده است.

پنجشنبه، 11 آبان ماه 1391 برابر با 2012-11-01 ساعت 02:11
خبر بعدی : حزب الله تمام سخنان خامنه‌ای را اجرایی می ‌کند
خبر قبلی : زنگ خطر برای صنعت طلا و جواهر


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -