توفان سندی؛ خسارات مالی به 50 میلیارد دلار می رسد

یک کارشناس اقتصادی آمریکایی خاطر نشان کرد : طوفان سندی خسارات قابل توجهی به اقتصاد آمریکا زده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس24، نایانتارا هنسل استاد اقتصاد دانشگاه دیفنس آمریکا گفت بر اساس اطلاعات به دست آمده شرکتهای تولیدی و شرکتهای هواپیمایی متحمل زیان مالی فراوانی شده اند. اما به تدریج پس از آغاز بازسازی تاثیرکارهای آن بر اقتصاد مشهود خواهد بود.

به گفته اقتصاددانان موسسه ولس فارگو، هزینه طوفان ممکن است یک دهم تا دو دهم درصد بر تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم دوهزار و دوازده تاثیر بگذارد.

کسبه به تدریج در حال بازکردن فروشگاههای خود در نیویورک هستند. این درحالی است که تردد در این شهر بسیار دشوار است و به احتمال زیاد کسب و کار پر رونق نخواهد بود.

برآورد شده است مجموع خسارات مالی ناشی از سندی به پنجاه میلیارد دلار می رسد. بیست میلیارد دلار آن به خسارات مادی مربوط می شود و سی میلیارد دیگر به کاهش درآمدهای شرکتها مربوط خواهد شد. این رقم دوبرابر خساراتی است که سال گذشته طوفان ایرن به شرکتها زده بود.

طوفان کاترینا در سال دوهزار و پنج ، بیش از صد و بیست میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا لطمه زده بود.

شرکتهای نفتی و هواپیمایی و شرکتهای توزیع کننده بیشترین زیان را خواهند دید.

برآورد شده است گردش مالی کسبه بیست و پنج میلیارد دلار در هفته جاری کاهش یابد زیرا این طوفان در زمانی مهم در خصوص خرید خانوارهای آمریکایی صورت گرفته است.

با توجه به بسته شدن بسیاری از جاده ها مصرف کنندگان بنزین کمتری مصرف می کنند و قیمت بنزین طی یک هفته به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

پیش بینی می شود بخش ساخت و ساز با آغاز کارهای بازسازی رونق خوبی پیدا کند.

چهارشنبه، 10 آبان ماه 1391 برابر با 2012-10-31 ساعت 11:10
خبر بعدی : هشدار خامنه ای به احمدی نژاد: اینکارها خیانت است
خبر قبلی : مرثيه‌ ای برای يک صنعت


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -