تحولات بزرگ در خاورمیانه بعد از انتخابات آمریکا

یک کارشناس روابط بین الملل می گوید: بعد از انتخابات آمریکا، تغییرات بزرگ و مهمی در خاورمیانه و کانون های بحران رخ خواهد داد.

به گزارش خبرآنلاین، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز ششم نوامبر (16 آبان) برگزار می شود و رئیس جمهور منتخب باید چهارچوب و مرزهای سیاست خارجی به خصوص سیاست خاورمیانه ای خود را مشخص کند. مناظرۀ دو نامزد جمهوریخواه و دمکرات حاکی از آن بود که رامنی و اوباما، تفاوت زیادی در خطوط سیاست خارجی ندارند، از این رو بسیاری از کارشناسان بر این باورند که خاورمیانه بعد از انتخابات ریاست جمهوری-فارغ از اینکه چه کسی به قدرت خواهد رسید- شاهد تغییرات مهمی خواهد بود؛ تغییراتی مهم در کانون های بحران خاورمیانه و حوزه های رقابت آمریکا با سایر قدرتهای جهانی.

علی بیگدلی، کارشناس روابط بین الملل در این باره می گوید: سیاست خارجی آمریکا تابع ارادۀ فرد نیست، بلکه استراتژی تدوین شده ای است که نهادهای متفاوتی در تدوین آن همکاری دارند. در واقع تفاوتی ندارد کدامیک از نامزدهای ریاست جمهوری به قدرت برسند. بعد از انتخابات آمریکا در منطقه خاورمیانه تحولات وسیعی به وجود خواهد آمد. مهم نیست چه کسی رئیس جمهوری آمریکا باشد، چرا که سیاست خارجی آمریکا، سیاستی تدوین شده است، اما بعد از آغاز به کار رئیس جمهور(20 ژانویه 2013) در کاخ سفید باید در خاورمیانه منتظر تحولات بیشتری باشیم از جمله ایران و سوریه؛ اینها مسائلی است که ممکن است تغییرات اساسی در آن رخ دهد.

چهارشنبه، 10 آبان ماه 1391 برابر با 2012-10-31 ساعت 08:10
خبر بعدی : رئیسی: به اخلالگران در امنیت رحم نمی‌کنیم
خبر قبلی : هزينه بازسازی خسارت توفان سندی نجومی است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -