فعالیت درمانی رژیم در پنج کشور آفریقایی

دیگربان: خبرگزاری مهر در گزارشی از فعالیت‌های پزشکی و درمانی جمهوری اسلامی در زیمباوه٬ غنا٬ کنیا٬ سیرالئون٬ ساحل عاج و برخی دیگر از کشور‌های آفریقایی و آمریکای لاتین خبر داد.

این خبرگزاری در گفتگو با امین حمیدزاده٬ مدیر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در زیمبابوه از روند فعالیت‌های این جمعیت در آفریقا٬ آسیا و آمریکای لاتین گزارشی منتشر کرده است.

آقای امین‌زاده در این گفتگو اعلام کرده که «درمانگاه جمعیت هلال احمر در حال حاضر، در بسیاری از کشورهای جهان ارائه خدمت می‌‎کند.»

وی همچنین به معرفی درمانگاه این جمعیت در زیمباوه پرداخته و گفته نرخ درمان در این درمانگاه ۵۰ درصد کمتر از بیمارستان‌های دولتی در زیمباوه است.

امین‌زاده افزوده ۹۸ درصد دارو‌های مورد نیاز بیماران مراجعه کننده به این درمانگاه از داروخانه این مرکز تهیه می‌شود و این جمعیت هر شش ماه یک‌بار دو هزار دلار به تامین نیاز‌های اولیه کودکان بی‌سرپرست اختصاص می‌دهد.

آزمایشگاه٬ بخش تزریقات و پانسمان و بخش اتاق عمل٬ جراحی‎های سرپایی٬ رادیو‌لوژی و دندانپزشکی از دیگر بخش‏‌های این درمانگاه جمعیت هلال احمر در زیمباوه است.

جمهوری اسلامی سال‌هاست با صرف ده‌ها میلیارد‌ تومان هزینه٬ علاوه بر راه‌اندازی حوزه‌های علمیه٬ اقدام به ساخت و راه‌اندازی درمانگاه٬ بیمارستان و مدرسه در کشور‌های مختلف می‌کند.

کشور‌های فقیر آفریقایی از مهمترین کشور‌هایی محسوب می‌شوند که در ۳۳ سال گذشته جمهوری اسلامی کمک‌های فراوانی به آن‌ها کرده تا دامنه نفوذ خود در این کشور‌ها و جهان را گسترش دهد.

این در حالی است که احمد خاتمی٬ امام جمعه تهران ۲۲ شهریور طی سخنانی ادعا کرده بود: «آوازه جمهوری‌اسلامی در جهان به‌خاطر پول نیست.»

وی گفته که «ایران پولدار‌ترین کشور دنیا نیست که پول عامل شناختش باشد» و ««دین و مردم‌سالاری دینی» مهم‌ترین عامل «پرآوازه» شدن نام جمهوری اسلامی در جهان است.

چهارشنبه، 10 آبان ماه 1391 برابر با 2012-10-31 ساعت 08:10
خبر بعدی : تاخیر روس‌ها در تحویل راکتور هسته‌ای
خبر قبلی : دستگیری یکی از مدیران سینمایی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -