هدف دولت احمدی نژاد از تغییر استانداران چیست؟

شفاف نیوز: تغییرات طوفانی در استانداری ها در دولت های نهم و دهم سابقه‌ای دیرینه دارد .تغییراتی که علاوه بر شائبه سیاسی بودن و انتخاباتی بودن آنها ،به دلیل ایجاد بی ثباتی در مدیریت اجرایی، استان های کشور را با مشکلات جدی مواجه کرده و به یکی از دغدغه های فکری سیاسیون تبدیل شده است.

به گفته منتقدان، رویکرد آزمون و خطایی که دولت در نصب افراد برای مشاغل و جایگاه‎‎های مدیریتی و راهبردی استان‎ها در پیش گرفته است، ضربه‎‎های اساسی را به توسعه و بازسازی استان‎ها، خصوصا در مناطق دورافتاده و محروم وارد می‎کند.

بخصوص آنکه در یک سال باقیمانده از عمر دولت احمدی نژاد بار دیگر قطار این تغییرات به راه افتاده و بعد از تغییر استاندارخراسان شمالی و قم این بار نوبت استاندار خراسان رضوی بود که با حکم وزارت کشور برکنار شود.

این خبری بود که جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد اعلام کرد و با اشاره به برکناری استاندار خراسان رضوی با حکم وزیر کشور از تعیین جانشین استاندار در جلسه آینده هیئت دولت خبر داد.

وی افزود: آقای صلاحی امروز با نامه وزیر کشور برکنار و معاون سیاسی -امنیتی استاندار به عنوان سرپرست منصوب شد.

در هر حال این تغییر جدید نیز با انتقاداتی از سوی سیاسیون مواجه شد.هر چند مصطفي محمد نجار، وزیر کشور به انتقادات واكنش نشان داد و عنوان كرد، این تغییرات بر اساس ضرورت‌ها و نیاز کشور به حضور مدیران جدیدتر و باتجربه‌تر برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام می شود، اما در هر حال دلیلی برای برکناری استاندار خراسان رضوی ارائه نکرد تا بر شایعات دامن زند.

موج جدید تغییرات در سطوح استانداری هااما از اوایل تیرماه امسال با تغییر استانداران قم و خراسان شمالی مجددا آغاز شد.

بعد از آن، در طول سه ماه گذشته استانداران استان ها قم،خراسان شمالی،همدان،سیستان و بلوچستان،گیلان،کهکیلویه و بویر احمد،اردبیل،البرز و بوشهر تغییر کرده‌اند و در نخستین روزهای فصل پاییز انتشار خبر تغییر استاندار البرز نشان داد که عملا تغییرات در این عرصه همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

سه شنبه، 9 آبان ماه 1391 برابر با 2012-10-30 ساعت 11:10
خبر بعدی : جوانی متأهل هستم و عاشق یک دختر شده ام! چه کنم؟
خبر قبلی : مقام امنیتی رژیم در تهران: مردم عصبانی نشوند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -