تبدیل خیابان شهباز تهران به بورس فعالیتهای مذهبی

گزارش خبرنگار ما از تهران: ماه‌هاست که مردم شرق تهران با گرد و خاک و ترافیک سنگین منطقه شهباز (17 شهریور) دست و پنجه نرم می‌کنند، چرا که شهردای تهران قصد دارد حد فاصل میدان ژاله (شهدا) تا میدان فوزیه (امام حسین) را تبدیل به یک گذرگاه مذهبی کند. به این ترتیب که ضریح قدیمی حرم امام حسین سومین امام شیعیان را از کربلا به تهران آورد و در ابتدای ورودی این خیابان یعنی در میدان امام حسین مستقر کند و ضریح قدیمی حرم ابوالفضل‌العباس را نیز در حوالی میدان ژاله مستقر نمایند تا هم جایی برای زیارت و خرید و فروش کالاهای مذهبی از جمله علم و کوتل و سنج و طبل و زنجیر برای هیات‌های مذهبی باشد و هم مراسم مذهبی از جمله عزاداری و سینه زنی ایام محرم در این محل برگزار شود.

وجود چند نمایشگاه اتومبیل و تعداد زیادی فروشگاه موتورسیکلت که اکثر صاحبان آن افرادی مذهبی و هیاتی به شمار می‌روند باعث شده که از گذشته تا کنون این منطقه سابقه طولانی در برگزاری هیات‌ها و برپایی دستجات مذهبی داشته باشد. اما این اقدام شهرداری سبب شد تا رفت و آمد اتومبیل‌ها در این خیابان متوقف شود و فعالیت این نمایشگاه‌ها کساد شود که با انتقاد شدید آنها مواجه شده است.

از طرفی وجود چنین منطقه ای در تهران به طور رسمی ایجاد یک شبه پادگان نظامی و پاتوقی برای بسیجیان خواهد بود. ببه خاطر وجود ستاد کل بسیج در انتهای خیابان پیروزی منازل مسکونی بسیاری از پرسنل پیاده نظام سپاه و بسیج در این منطقه قرار دارد و به زودی اصلی‌ترین پایگاه اراذل و اوباش پایتخت به این محدوده منتقل خواهد شد.


شرایط ویژه میدان ژاله تهران

از شرق: شرایط میدان ژاله به شدت ویژه است. شرق این میدان خیابان پیروزی قرار دارد که ستاد استخدام یگان ویژه پلیس، ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، ستاد فرهنگی بسیج، ستاد کل بسیج، دهکده فرهنگی ورزشی مقاومت سپاه، مسیر منتهی پادگان سپاه به مجتمع نظامی پارچین و چندین هیات مذهبی در آن قرار دارد.

از غرب: میدان ژاله از غرب به خیابان بهارستان منتهی است، مجلس شورای اسلامی، وزارت ارشاد، دفتر حزب موتلفه اسلامی، دفتر روزنامه جمهوری اسلامی، مناطق مسکونی اعضای حزب موتلفه، مرکز گزینش سپاه پاسداران و دهها پاتوق مذهبی در آن قرار دارد.

از جنوب: این محدوده از جنوب به میدان خراسان و پل آهنگ منتهی است که منازل مسکونی شهید محلاتی سپاه پاسداران در آن واقع شده است. هیات‌های مذهبی وابسته به مداحات تهران از جمله حدادیان و حاج منصور و ...در این منطقه قرار دارد.

منطقه برقی میدان شهدا در ایامی که تهران چهره امنیتی به خود می گیرد محلی برای استقرار نیروهای ویژه سپاه و بسیج است. بنابراین ایجاد یک منطقه مذهبی دقیقاً در جهت پیاده سازی اهداف امنتیی نظام خواهد بود که پاسدار قالیباف شهردار تهران عملیات اجرایی آن را کلید زد. ضریح جدید حرم امام سوم شیعیان مهر ماه سال‌ جاری با صرف ۱۴ میلیارد تومان در ایران به پایان رسید و قرار است در ماه‌های آینده به کربلا منتقل شود.

دوشنبه، 8 آبان ماه 1391 برابر با 2012-10-29 ساعت 13:10
خبر بعدی : جوانان آمريکايی انگيزه‌ای برای رای دادن ندارند
خبر قبلی : نظارت بر بزرگترين مانور نظامی/قايق بی سرنشين


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -