تیم احمدی نژاد غوغازیست هستند

عضو هیئت علمی دانشگاه معنقد است احمدی نژاد و تیم همراه وی اصرار دارند تا فضا را جنجالی كنند چراكه در غوغا بهتر می توانند برنامه های سیاسی خود را جلو ببرند.

دكتر كوشكی، استاد دانشگاه تهران در خصوص چرایی جنجال آفرینی های اخیر جریان انحرافی به خبرنگار نیمروز گفت: تیم همراه رئیس جمهور در ماه های اخیر نشان داد كه در شرایط مطلوب و آرام سیاسی نمی توانند كار كنند بهمین خاطر میتوان آنها را "غوغا زیست" نامید.

وی علت دیگر برهم زدن ثبات سیاسی كشور توسط این جریان را پوشاندن نقش دولت در مشكلات اقتصادی بوجود آمده برای مدرم ذكر كرد و گفت كه طبیعی است كه دولت بخواهد اذهان عموم را از بی تدبیری برخی مدیران به سمت مسائل فرعی سوق دهد

این استاد دانشگاه در بیان ارزیابی خود از نامه نگاری های روسای قوای مجریه و قضائیه درباره بازدید احمدی نژاد از زندان اوین اظهار داشت: اگر این نامه نگاری ها به صورت غیرعلنی و در چارچوب قانون اساسی و یا با حضور چند حكم و بدور از جنجال های رسانه ای صورت می گرفت می توانست امر مثبتی تلقی شود، اما رسانه ای شدن آن توسط رئیس جمهور به عقیده بنده به روحیه مردم آسیب رساند. در این چارچوب هم رئیس جمهور حق دارد نظر خود را مطرح كند و هم دستگاه قضائی حق پاسخگویی را داراست اما فصل الخطاب شورای نگهبان است ضمن اینكه شورای حل اختلاف قوا كه به تدبیر رهبر معظم انقلاب و به ریاست آیت الله هاشمی شاهرودی فعالیت می كند نیز می توانست در این موضوع ورود كند.

كوشكی در پاسخ به این سوال كه از زاویه حقوقی در این مسئله كدام طرف بحق هستند تصریح كرد: در این موضوع شورای نگهبان نظر داده و گفته است كه هر كسی اعم از نماینده مجلس، خبرنگار و حتی ردیس جمهور كه بخواهد به حوزه اختیارات قوه قضائیه وارد شود، باید با هماهنگی آن دستگاه عمل كند و از آنجا كه سازمان زندان نیز زیر نظر دستگاه قضائی است، تكلیف درخواست رئیس جمهور مشخص است.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفتگو به موضع برخی نمایندگان مجلس در خصوص طرح عدم كفایت سیاسی رئیس جمهور اشاره كرد و گفت: اگر نمایندگان مجلس به این نتیجه برسند كه اجرای این كار به نفع نظام و مردم است می توان از آن تصمیم دفاع كرد. قانون این موضوع را به عهده پارلمان گذاشته و بنده نمی توانم در این باره اظهار نظر كنم.

بزرگترین مصلحت، عمل به قانون است

كوشكی همچنین نظر برخی نمایندگان را كه اساسا سوال و یا استیضاح دولتی را برخلاف مصلحت و تدبیر رهبری می دانند، مورد انتقاد قرار داده و خاطرنشان كرد: در جمهوری اسلامی، بزرگترین مصلحت، عمل به قانون است. اگر مقام معظم رهبری نكته و یا موضعی را لازم بدانند، تذكرشان را به طور مقتصی به آگاهی مجلس و یا سایر قوا خواهند رساند. در این راستا اگر نمایندگان در ابتدا سوگند خوردند تا از كیان نظام و حقوق مردم صیانت كنند؛باید آنچه را كه تكلیف است انجام دهند كه قطعا همان خواسته امام و رهبری است.

به گفته این فعال سیاسی؛ مهم ترین مصلحت ها در شرایط فعلی جامعه، امید مردم به نظام جمهوری اسلامی و ناامید نشدن آنان از حكومت است. طبعا هر كسی كه در این راه مانع شود، یا باید رفتار خود را اصلاح كرده و یا حذف شود چرا كه نمایندگان در پیشگاه امام، شهدا باید پاسخگو باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در پایان این گفتگو درباره آینده سیاسی احمدی نژاد با توجه به درگیری وی با نهادهای زیر نظر رهبری تنها به این جمله اكتفا كرد: امیدوارم رئیس جمهور عاقبت بخیر شود!

دوشنبه، 8 آبان ماه 1391 برابر با 2012-10-29 ساعت 12:10
خبر بعدی : نظارت بر بزرگترين مانور نظامی/قايق بی سرنشين
خبر قبلی : مشایی براساس یک نظرسنجی‌ نامزد پیروز است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -