سوریه؛ بمباران مناطق مسکونی/قتل یک روزنامه نگار

گزارش‌های رسیده از سوریه حاکیست، در جریان درگیری‌های شدید امروز دوشنبه میان ارتش دولتی و مخالفان بشار اسد در حومه شمال دمشق، ارتش دولتی این ناحیه را شدیداً بمباران کرده است.

این در حالیست که در خشونت‌های روز یکشنبه در سوریه ١۳۴ نفر از جمله ٥١ غیر نظامی کشته شدند.

خبرگزاری فرانسه، بمباران امروز حومه دمشق توسط ارتش دولتی را شدیدترین بمباران از زمان شروع بمباران‌های هوایی نزدیک به سه ماه پیش در سوریه توصیف کرده و می‌گوید شدت این بمباران در مرکز دمشق نیز احساس می‌شده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان، ادعا کرده است ناحیه دوما در ١۳ کیلومتری شمال شرق پایتخت نیز مورد حمله توپخانه ارتش قرار گرفته است.


یک روزنامه نگار زیر شکنجه کشته شد

العربیه: سازمان حقوق بشر سوریه اعلام کرد یک فعال رسانه ای در یکی از مراکز امنیتی رژیم در دمشق زیر شکنجه کشته شد.

بر اساس این گزارش تعداد فعالانی که از آغاز انقلاب سوریه زیر شکنجه کشته شدند از 1125 تن گذشت.

در بیانیه این سازمان حقوق بشری آمده است:" این قربانی که بین انقلابیون و رسانه ها به نام فرح الریس معروف بود در ماه ژولای گذشته در لاذقیه به همراه پدر وبرادرش بازداشت شد."

پس از بازجویی ، پدر و برادر او آزاد شدند اما فاطمه خالد به دلیل نگهداری پرچم انقلاب سوریه و یک فیلم حاوی سرودهای انقلابی در بازداشت ماند.

بیانیه افزود:" پس از شکنجه وحشیانه در یکی از بخش های امنیت سیاسی در لاذقیه کبد فاطمه دچار آسیب شد و پس از آن به یکی از بیمارستان های نظامی منتقل شد."

فاطمه خالد را سپس به دمشق منتقل کردند و بازجویان امنیتی برای به دست آوردن اطلاعات در مورد فعالانی که با او همکاری می کردند او را به شدت شکنجه کردند و سرانجام در 23 اکتوبر جان خود را از دست داد.


خدایا بشار اسد را به سرنوشت قذافی دچار کن


رادیو فرانسه: گروهی از شهروندان سوری که به اجبار از کشور گریخته‌ و به عربستان، لبنان یا ترکیه پناه برده‌اند، در مراسم حج شرکت دارند. آنان طی مناسک حج، علیه رژیم بشار اسد شعار می‌دهند و برای نابودی شخص او دعا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مراسم حج، گروه بزرگی از زائران سوری در منا، علیه بشار اسد شعار دادند و برای نابودی وی دعا کردند.

"خدایا بشار اسد را به همان سرنوشت قذافی دچار کن"... "خدایا اسد را دستگیر و ذلیل کن"، از جمله شعارها و دعاهایی است که خبرگزاری فرانسه از زائران سوری نقل می‌کند.

این خبرگزاری می‌نویسد که هم‌زمان با اعمال منا، معروف به "رمی جمرات"، یا سنگ اندازی به سوی نماد شیطان، گروهی از زائران پرچم‌های مخالفان رژیم دمشق را حمل می‌کردند و سعی در جلب حمایت زائران غیرسوری داشتند.

آنان به سوی دیگر زائران فریاد می‌زدند: "حرف ما را به گوش دنیا برسانید... ما در شهر حمص در محاصره بودیم... خانه‌هایمان را ویران کردند و ما ناچار به فرار به عربستان شدیم"...

دو ماه قبل مسئولان سوری اعلام کردند که امسال به دلیل مخالفت دولت سعودی، زائر به مکه اعزام نخواهند کرد. اما به دنبال این تصمیم دمشق، عربستان سعودی پاسخ داد که ده هزار روادید برای شهروندان سوری پناهنده به لبنان، ترکیه و اردن صادر کرده است.

دولت عربستان مخالفت و دشمنی خود را با رژیم دمشق علناً ابراز کرده و به مخالفان بشار اسد کمک می‌کند.

دوشنبه، 8 آبان ماه 1391 برابر با 2012-10-29 ساعت 12:10
خبر بعدی : وقوع زلزله، تهران را برای همیشه نابود می کند
خبر قبلی : قدرت اداره مردم در شرایط تحریم‌ها باید حفظ شود


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -