لاریجانی؛ بازهم رجزخوانی/با خشکسالی مالی مواجهیم

خبرآنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دشمن می‌داند که اگر سنگی بیندازد ملت ایران رهایش نمی‌کند. علی لاریجانی طی سخنانی در کنگره شهید فهمیده و 36 هزار شهید دانش‌آموز که در شهر کرج برگزار شد، گفت: شهید فهمیده حرکتی را انجام داد که واقعا در شأن رهبری جامعه بود و این نشان می‌دهد که یک انسان در سنین پایین هم می‌تواند کاری انجام دهد که در حد رهبری جامعه باشد.
وی با بیان اینکه دشمنان یک خوف و هراس نسبت به حرکت ملت ایران دارند، اضافه کرد: بهت دشمنان از این است که ما بیش از 30 سال مقابل رفتارهای دیکتاتورانه آمریکا و غرب ایستاده‌ایم، شگردهای آنها را در منطقه از بین برده‌ایم و دشمن هم از این موضوع ناراحت است. مسئله دشمن این است که جمهوری اسلامی و ملت ایران نمی‌گذارند آنها طرح جدید در منطقه اجرا شود و از این ناراحتند که چرا ملت ایران باعث بیداری ملت عراق و سایر ملت‌ها شده است.
گزیده سخنان وی به نقل از فارس و ایسنا از این قرار است:
· حزب‌الله سیلی‌های محکمی به گوش صهیونیست‌ها زد. دشمن از این ناراحت است که چرا قیام‌های کنونی در منطقه به وجود آمده است البته باید به آنها حق داد که ناراحت شوند.
· چندی پیش یکی از صاحب‌منصبان آمریکایی گفته بود که ما طی چنددهه اخیر هر وقت خواستیم مسئله خاورمیانه را حل کنیم، ایران اجازه نداد و بغض دشمنان هم به دلیل همین مسائل است.
· دشمنان با صدای کلفت ما را تهدید می‌کنند اما چون می‌ترسند نمی‌توانند کاری انجام دهند؛ شاید ظرف 2 ماه اخیر مسئولان نگون‌بخت رژیم صهیونیستی ده‌ها بار گفتند که ما در مقابل ایران اقدام می‌کنیم اما چون از ملت ایران می‌ترسند نمی‌توانند کاری انجام دهند.
· ایران از نظر سلاح‌های موشکی قدرتمند است . ‌دشمن می‌داند که اگر سنگی بیاندازد ملت ایران رهایش نمی‌کند چرا که ملت ایران دارای روحیه مجاهدت است.


با خشکسالی مالی مواجهیم

· در سال 91 بودجه مناسبی برای مترو قرار دادیم و باید شهرداری‌ها بتوانند آن را در شهرهای خود مورد استفاده قرار دهند اما اگر این انتظار وجود داشته باشد که ما در سال آینده نیز بودجه زیادی را بتوانیم برای کارهای عمرانی قرار دهیم کمی دور از ذهن است چرا که ما با خشکسالی مالی مواجه هستیم.
· در سال 91، 43 هزار میلیارد بودجه عمرانی در نظر گرفته‌ایم اما با توجه به وجود همین مشکلات بعید می‌دانم بتوان بیش از 15 میلیارد تومان آن را تامین کرد لذا باید از توان بخش خصوصی برای احداث پروژه‌های بزرگ شهری استفاده کرد.
· باید با ایجاد انگیزه برای بخش خصوصی،‌ از توان این بخش برای ساماندهی وضع پروژه‌های عمرانی کشور استفاده کرد و با ابتکارات مالی نظیر فروش اوراق مشارک، منابع مالی را نیز تامین نمود و من به شما می‌گویم که اگر بخواهید با اعتبارات معمول دولتی، پروژه‌ها را به ثمر برسانید موفق نخواهید شد.


دوشنبه، 8 آبان ماه 1391 برابر با 2012-10-29 ساعت 11:10
خبر بعدی : بيکار شدن ۶۱ هزار نفر در عسلويه
خبر قبلی : واردات خودروهای لوکس ایتالیایی به تهران


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -