جريان فاسد انحرافی بازار را آشفته کرده است

روزنامه مردمسالاری: قائم مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي گفت: يکي از تحليل‌هاي ما اين است که جريان فاسدي موسوم به جريان انحرافي که در مجموعه دولت ايجاد شده، مي‌خواهد با آشفته کردن بازار ارز، شرايط کشور را تبديل به شرايط محاصره اقتصادي شعب ابي‌طالب کند تا زمينه براي طرح مسائل مورد نظر آنان فراهم شود و بسياري از اقدامات صورت گرفته اين تحليل را قابل قبول مي‌کند.

به گزارش مهر، پرويز سروري در همايش بصيرت افزايي نخبگان سياسي در بندرعباس، اقدامات برخي مسئولان در شرايط فعلي اقتصادي کشور را بي‌تدبيري خواند و اظهار داشت: در حالي که مردم در اين شرايط انتظار دارند تا مسئولان به رفع مشکلات اقتصادي بپردازند اما ديده مي‌شود که مسائلي همچون بازديد رئيس‌جمهور از زندان اوين و يا استيضاح وزير ورزش در اولويت قرار گرفته و اين در حالي است که رفع مشکلات اقتصادي حق مردم است.

وي سهم تحريم‌ها در مشکلات اقتصادي ايران را تنها 15 تا 20 درصد دانست و افزود: بسياري از کارشناسان اقتصادي معتقدند تحريم‌ها تنها مي‌تواند بسترساز مشکلات ارزي در کشور شود و در شديدترين شرايط تحريم، تنها تحريم‌ها مي‌توانند روي 15 تا 20 درصد اقتصاد ايران تاثير بگذارند در حالي که امروز وضع به گونه ديگري شده و بايد مشکلات اقتصادي کشور به طور کاملا دقيق کالبد شکافي شود.

قائم مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي از مسئولان خواست تا قبل از تحليل اشتباهات نسبت به ديگران، مشکلات را نسبت به خود تحليل کنند و ادامه داد: متاسفانه امروز عده اي با بزرگ کردن مشکلات و همچنين کوچک شمردن موفقيت‌ها، مي‌خواهند بگويند که کشور در شرايط شعب ابي طالب قرار دارد و تنها راه براي شکستن اين محاصره اقتصادي، مذاکره است در حالي که اين کار دادن آدرس غلط به ملت ايران است. سروري با بيان آماري از وضعيت درآمدهاي ارزي کشور طي شش ماه نخست امسال، تصريح کرد: در پنج ماهه اول امسال ميزان درآمدهاي حاصل از نفت کشور 27 ميليارد دلار بوده است و در نيمه اول سال 20 ميليارد دلار هم صادرات غيرنفتي داشته ايم و تمامي‌اين درآمدهاي ارزي در بدترين شرايط تحريم کشور طي 34 سال گذشته به دست آمده است. وي اضافه کرد: اين در حالي است که در نيمه دوم سال نيز با افزايش سرماي هوا در اروپا ميزان تقاضا براي خريد نفت از ايران نيز افزايش خواهد يافت و ما درآمدهاي ارزي بيشتري را کسب خواهيم کرد، اما حال اين سوال ايجاد مي‌شود که با وجود تامين منابع ارزي مورد نياز کشور در شش ماه اول سال، چرا وضعيت ارزي کشور خراب شده و همچنين به علت پاسخگو نبودن بازار رسمي ارز، اولويت‌هاي ارزي به سمت بازار غيررسمي روي آورده اند و مديريت بازار ارز از دست بانک مرکزي خارج شده و به دست عده اي افراد سودجو افتاده است؟ البته ما اميدواريم تمامي اين مشکلات ناشي از اشتباهات غيرعمد تيم اقتصادي دولت باشد. سروري از سازمان تعزيرات حکومتي انتقاد کرد و گفت: در شرايطي که کالاهاي بسياري در کشور احتکار مي‌شوند، متاسفانه اقدام خاصي از سوي تعزيرات حکومتي براي مقابله با احتکار کالا صورت نمي‌گيرد در حالي که مبارزه با احتکار مي‌تواند در بهبود اوضاع اقتصادي کشور موثر باشد. وي با تاکيد بر اينکه در شرايط فعلي بايد همدلي و همفکري و انسجام مسئولان افزايش پيدا کند، خاطرنشان کرد: متاسفانه فشارهاي اقتصاد دشمنان با نمايشي از اختلافات ميان مسئولان در کشور همراه شده و اين در حالي است که انتقال اين اختلافات به رسانه‌ها و مردم در شرايط فعلي تنها افزايش مشکلات را به همراه خواهد داشت.

قائم‌مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي نقدينگي را بيماري مزمني براي اقتصاد کشور دانست و بيان داشت: امروز افزايش نقدينگي به نفع اوضاع اقتصادي کشور نيست و وضعيت را بدتر خواهد کرد و بايد براي برون رفت از مشکلات اقتصادي يک قرارگاه ويژه اقتصادي براي مديريت وضعيت فعلي تشکيل شده و مسئولان نيز انسجام خود را در اين کار افزايش دهند.

سروري به موضوع بازديد رئيس‌جمهور از زندان اوين پرداخت و عنوان کرد: رئيس‌جمهور مي‌تواند از دستگاه‌هاي اجرايي و نهادهاي مختلف بازديد کند اما مسئله اي که امروز شبهه برانگيز شده اين است که چرا احمدي‌نژاد در حالي علي اکبر جوانفکر در شرايط خاص و قرنطينه قرار دارد و بايد به سوالاتي پاسخ دهد، مي‌خواهد از زندان اوين بازديد کند، چون در اين شرايط قضات اجازه ملاقات با افراد در شرايط قرنطينه را نمي‌دهند. وي ادامه داد: اين مسئله يکي از مباحث فرعي و حاشيه‌اي کشور است و نبايد به ميان مردم کشيده شود چون در اين صورت تنش‌ها افزايش خواهد يافت.

عضو سابق کميسيون امنيت ملي با بيان اينکه در دوران نمايندگي اش از بسياري از زندان‌هاي کشور بازديد کرده است، تصريح کرد: ما در مجلس هشتم گزارشي نيز از وضعيت زندان‌ها تهيه کرديم و حال معتقدم اگر رئيس‌جمهور خواستار بررسي اوضاع زندانهاست، پس نبايد فقط از بند علي اکبر جوانفکر در زندان اوين بازديد کند، بلکه بايد از تمامي‌بخش‌هاي زندان اوين بازديد کرده و در سفرهاي استاني خود نيز از ساير زندانهاي کشور بازديد کند. سروري رويکردهاي دولت‌هاي نهم و دهم را کاملا متفاوت دانست و افزود: دولت نهم، دولتي عمل گرا و به دنبال کار بود، اما متاسفانه دولت دهم از همان ابتدا با انتصاب معاون اول خود، به دنبال سياسي کاري بود که متاسفانه اين اقدامات تنش‌هايي را در کشور ايجاد کرد.



شنبه، 6 آبان ماه 1391 برابر با 2012-10-27 ساعت 11:10
خبر بعدی : مقصر واقعی گرانی‌های موجود در بازار کيست؟
خبر قبلی : شرايط بد اقتصادی ناشی از بی ‌تدبيری است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -