آه و فغان سفیر رژیم در دیدار با مدیرکل یوتل‌ست

ایسنا: سفیر جمهوری اسلامی در فرانسه در دیدار با مسوولین شرکت یوتل ستپیرو نسبت به توقف پخش شبکه‌های ماهواره‌ای صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از ماهواره "یوتل ست" اعتراض کرد.

علی آهنی در دیدار با میشل دو روزن مدیرکل و رییس هیات مدیره شرکت یوتل ست که برخی از مسوولین این شرکت نیز حضور داشتند، ضمن اعتراض شدید به این تصمیم یک‌جانبه و غیرمنطقی شرکت یوتل ست که بر اساس تفسیر غیرقابل قبول از مصوبات سیاسی اتحادیه اروپائی بر علیه جمهوری اسلامی ایران اتخاذ شده آن را ناقض قراردادهای دوجانبه دانست.

وی اظهار کرد: محروم ساختن میلیون‌ها نفر بیننده و شنونده برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی شبکه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان نقض آشکار حقوق بشر و معاهدات بین‌المللی است که بر آزادی بیان و آزادی دسترسی عموم به اخبار و اطلاعات تاکید دارند.

وی همچنین قطع شبکه‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران توسط شرکت یوتل ست را نقض صریح معاهدات مربوط به استفاده یکسان و برابر همه کشورها از فضای ماورای جو دانست و بر ضرورت بازنگری در این تصمیم تاکید کرد.

آهنی در این ملاقات توسل غیرمشروع برخی دول غربی به ابزارهای مختلف جهت فشار به رسانه‌ها و شرکت‌های ارتباطاتی برای پیشبرد اغراض سیاسی و کنترل و سانسور فضای رسانه‌ای را غیرقابل قبول و توجیه خواند.


آدينه، 5 آبان ماه 1391 برابر با 2012-10-26 ساعت 11:10
خبر بعدی : ایران ایر‌تور: ورود هواپیمای جدید متوقف شد
خبر قبلی : بحران، کدام بحران؟ هیچ بحرانی دیده نمی‌شود


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -