تروریست هلاک شده در مصر با حمله بنغازی در ارتباط بود

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، منبعی در سرویس‌های امنیتی مصر روز پنجشنبه اعلام کرد، تروریستی که روز گذشته به دست نیروهای امنیتی این کشور در قاهره بهلاکت رسید، با حمله یازدهم سپتامبر به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی در ارتباط بوده است.

بنا به اعلام رسانه های مصر، این تروریست اسلامگرای لیبیایی یکی از اعضای القاعده بود.

منبع امنیتی مذکور گفت این مرد مسلح که روز گذشته در تفتیش شهرک نصر در شمال شرقی قاهره کشته شد ، با گروهی که این حمله را در لیبی هدایت کرد ، ارتباط داشت.

در حمله یازدهم سپتامبر به کنسولگری آمریکا در بنغازی ، کریستوفر استیونز ، سفیر آمریکا در لیبی و سه دیپلمات آمریکایی دیگر کشته شدند.

پس ازاین حمله ، انگشت اتهامات به سمت گروه سلفی تندروی انصار الشریعه نشانه رفته است.

روزنامه مستقل المصری الیوم، به نقل از ژنرال محی الدین سید، یکی از مسئولان وزارت کشور مصر نوشت، سرویس های اطلاعاتی شهرک نصر اطلاعاتی مبنی بر حضور تروریست های القاعده در ساختمانی در این شهرک دریافت کرده بودند.

روزنامه الوطن نیز نوشت، سرویس های امنیتی مصر یک هسته تروریستی را در قاهره منهدم کرد. این هسته تروریستی، هفت عضو داشت که سه عضو آن لیبیایی و دو عضو دیگر آن مصری بودند.

روزنامه الجمهوریت نیز به نقل از احمد جمال، وزیر کشور مصر نوشت، سرویس های امنیتی موفق شدند یک گروه تروریستی را که در محله های نصر و تجمع الخمس، در شرق قاهره فعالیت داشتند، منهدم کند. آنها در سه آپارتمان در این محله ها ، تسلیحات مختلف ، بمب و مواد منفجره مخفی کرده بودند.


پنجشنبه، 4 آبان ماه 1391 برابر با 2012-10-25 ساعت 13:10
خبر بعدی : هزینه صد‌ها میلیاردی رژیم در اماکن‌ مذهبی عراق
خبر قبلی : کشف بمبهای دست ساز عومل رژیم تهران در بحرین


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -