در سوریه جنایت علیه بشریت محقق است

رادیو فرانسه: کارلا دلپونته، داستان سابق دادگاه جنائی بین المللی و ازاعضاء کنونی کمیسیون بررسی نقض حقوق بشردرسوریه طی سخنانی تصریح کرد که ازنظر وی درسوریه ارتکاب به "جنایت علیه بشریت" و "جنایات جنگی" محقق است.

وی گفت با مقایسه با موارد دیگری که اتفاق افتاده بطور قطع می توان آنچه را که درسوریه روی داده به عنوان جنایت علیه بشریت، و جنایات جنگی ارزیابی کرد.

رئیس کمیسیون تحقیق، حقوقدان برزیلی "پائولوپی نریو" نیز اعلام داشت که باتوجه با بیش ازسی و دو هزارکشته طی نوزده ماه نا آرامی ها، کمیسیون طی نامه ای اربشاراسد خواسته است که اعضاء کمیسیون را برای انجام گفت وگو ها بپذیرد. وی نگفت که پاسخی به این درخواست دریافت داشته است یا خیر.

درصورت به اجرا درآمدن توافق میان رژیم اسد و اپوزیسیون، آتش بس قراراست ازساعات بعد ازنیمه شب پنجشنبه و جمعه درسراسر جبهه های سوریه رعایت شود. این اتش بس ظاهراً سه روزه و به مناسبت عیدقربان مسلمانان مورد توافق قرارگرفته است.

با این حال گزارش های رسیده ازسوریه حاکی است که بمباران های توسط نیروهای تحت فرمان حکومت بامداد روز پنجشنبه نیزادامه یافته است.

به گزارش رویترز، نیروهای دولتی بامداد امروز بخش هائی از حومه ی دمشق را با سلاح های سنگین زیرآتش قراردادند که حداقل پنج کشته گزارش شده است.

پنجشنبه، 4 آبان ماه 1391 برابر با 2012-10-25 ساعت 12:10
خبر بعدی : کشف بمبهای دست ساز عومل رژیم تهران در بحرین
خبر قبلی : به بهانه انتخابات درآمریکا - شاهین فاطمی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -