گزارش؛ نظامی‌های ایران زیر تیغ بحران اقتصادی

خبرنگار ما از تهران: بحران اقتصادی جمهوری اسلامی آنقدر شدید شده که حتی برای پرداخت حقوق و مطالبات کارمندان و شاغلان کشوری و لشگری با مشکلات حادی رو به رو شده است. از نیروهای مسلح شاغل در ارتش خبر می رسد که نیمی از حقوق مهر ماه آنها پرداخت نشده است.

در همین ارتباط یک سرهنگ بازنشسته ارتش می گوید: «طبق معمول هر ماه برای دریافت حقوق به بانک سپه مراجعه کردم، اما بعد از چک کردن حساب عابر بانک متوجه شدم که نیمی از حقوق به حساب من واریز نشده، به رئیس بانک مراجعه کردم که او گفت سازمان بازنشستگان نیروهای مسلح با کمبود بودجه روبرو شده و این ماه معوقات و نیمی از حقوق پرسنل بازنشسته پرداخت نشده است.»

این سرهنگ بازنشسته با انتقاد شدید از وضعیت اقتصادی گفت: «من نمی دانم چرا وقتی بودجه ندارند که حقوق بازنشسته ها را بدهند پس چرا صبح تا شب از انواع و اقسام موشک ها رونمایی می کنند و برای دنیا شاخ و شانه می کشند که چنین و چنان هستیم»

او می گوید: «اگر مسئولان مملکتی به فکر مردم بودند درک می کردند که یک بازنشسته درآمدی به غیر حقوق ندارد و خرج زندگی را از کجا باید تامین کند؟»

در همین حال طبق تصمیم سیدعلی خامنه‌ای به عنوان فرمانده کل قوا درجات نظامی سربازان وظیفه کم شده تا میزان حقوق دریافتی آنان کاهش پیدا کند.

طبق سنوات گذشته اگر فردی با مدرک لیسانس وارد خدمت سربازی می شد با اخذ درجه ستوان دومی حقوقی نزدیک به 100 هزار تومان دریافت می کرد اما طی ماه‌های گذشته اگر فردی با درجه لیسانس وارد خدمت سربازی در ارتش شود درجه او ستوان سومی خواهد بود و این یعنی کاهش 30 هزار تومان از حقوق.

کاهش درجات نظامی نسبت به مدرک در نیروی انتظامی اوضاع بدتری دارد. چرا که سربازان وظیفه با مدرک لیسانس درجه گروهبانی دریافت می کنند. این در حالیست که یک گروهبان دارای مدرک دیپلم است و با این تدبیر حقوق او تا 50 درصد کاهش پیدا می کند. از سوی دیگر خبر می رسد که حقوق بخش عمده ای از پرسنل لشگری با کاهش 10 درصدی روبرو شده است.

پنجشنبه، 4 آبان ماه 1391 برابر با 2012-10-25 ساعت 10:10
خبر بعدی : به جای نامه پراکنی مشکلات مردم را حل کنید
خبر قبلی : مخالفت با حضور تماشاگران زن در خانه والیبال


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -