در صورت تشدید تحریم‌ها، صدور نفت را متوقف می‌کنیم

رادیو فرانسه: رستم قاسمی- وزیر نفت ایران، امروز سه شنبه به کشورهای غربی هشدار داد اگر به تشدید تحریم‌ها علیه ایران ادامه دهند این کشور صدور جهانی نفت خود را متوقف خواهد کرد.

بگزارش خبرگزاری فارس، وزیر نفت ایران که در جمع خبرنگاران در دوبی سخن می گفت، تأکید کرد: « اگر تحریم‌ها تشدید شود ما صادرات نفت خود را متوقف خواهیم کرد».

وی در ادامه افزود: «ما طرحی را برای دوره بدون درآمدهای نفتی تهیه کرده‌ایم. تاکنون هیچ مشکل مهمی نداشته‌ایم؛ اما اگر تحریم‌ها تشدید شود، ما طرح خود را به اجرا می گذاریم."

کشورهای غربی، در آغاز امسال تحریم‌هایی را به تصویب رساندند که بر مبنای آن خرید نفت خام از ایران توسط اروپا متوقف گردیده است . این تحریم‌ها همچنان موجب کاهش ١۰ تا ۳۰ در صد صدور نفت خام ایران به مشتریان آسیایی این کشور گردیده است.

وزیر نفت ایران، گزارش سازمان کشورهای صادر کننده نفت (OPEP) در مورد کاهش تولید نفت ایران در ماه سپتامبر گذشته تا سقف ۷،٢ ملیون بشکه در روز را رد کرده گفت: «تولید فعلی نفت ایران ۴ میلیون بشکه در روز است. ایران در حال حاضر با ظرفیت کامل و معادل ۴ میلیون بشکه در روز، نفت تولید می کند».

وی افزود که کشورش ٣٠ سال است که با تحریم‌های آمریکا روبروست و با موفقیت توانسته است بخش نفت خود را مدیریت کند.

وزیر نفت ایران، در گفتگو با خبرنگاران تأکید کرد که با افزایش ظرفیت پالایش نفت، این کشور در حال حاضر مقادیر بیشتری از نفت تولیدی خود را پالایش می کند.

رستم قاسمی ظرفیت پالایش نفت ایران را ٢ میلیون بشکه در روز اعلام کرد و گفت تا پایان سال ١۳٩١ حدود ٢۰۰ هزار بشکه در روز به این رقم افزوده می شود.

سه شنبه، 2 آبان ماه 1391 برابر با 2012-10-23 ساعت 22:10
خبر بعدی : بازداشت چهارفعال سیاسی در کرج و شهریار
خبر قبلی : آمادگی کامل وزارت آموزش و پرورش برای حذف کنکور


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -