۳ هزار کارگر کاشانی دچار مشکلات معیشتی‌اند

نماینده کاشان در مجلس از عدم پرداخت حقوق معوقه کارگران در برخی از کارخانجات این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر قریب به ۳ هزار کارگر در کاشان با مشکلات اقتصادی و معیشتی فراوانی روبه‌رو هستند.

به گزارش ایلنا، عباسعلی منصوری آرانی در صحن علنی امروز -یکشنبه‌- مجلس در نطق میان دستور خود اظهار کرد: اگر امروز بخواهیم با اعتیاد، تهاجم فرهنگی و فساد اخلاقی به صورت جدی برخورد کنیم باید به فکر راهکارهایی در زمینه رفع بیکاری جوانان باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مساله اشتغال جوانان در کشور خاطر نشان کرد: در هر خانواده‌ای اگر یک بیکار باشد همه خانواده نیز پژمرده هستند، چرا کشور ما با این همه منابع نمی‌تواند برای جوانان اشتغال ایجاد کند؟

نماینده مردم کاشان همچنین با اشاره به وجود ظرفیت‌های بالای این استان تصریح کرد: انتظار مردم منطقه کاشان ارتقای این شهرستان به استان است. علاوه بر این نباید فراموش کرد که وجود صنایع مختلف کاشان را در جایگاه پایتخت صنعتی کشور قرار داده است.

وی افزود: متاسفانه با وجود ظرفیت‌های اشاره شده، مردم منطقه کاشان از ناکارآمد بودن فرمانداری ویژه، بحران آب و عدم تخصیص آن بر اساس مصوبات، عدم فعال بودن منطقه ویژه اقتصادی، عدم احداث و فعالیت رادیو کاشان و عدم پرداخت حقوق معوقه کارگران کارخانجات رنج می‌برند و در حال حاضر قریب به ۳ هزار کارگر با مشکلات اقتصادی و معیشتی فراوانی روبه‌رو هستند.

نماینده کاشان، آران و بیدگل در بخش دیگری از سخنان خود از رئیس دولت خواست تا به وعده‌ای که به کارگران حوزه انتخابیه‌اش داده بود عمل کند.

منصوری آرانی همچنین خواستار رسیدگی مسئولان در زمینه جاده‌ای شهرستان راور شد و تاکید کرد: علاوه بر اینمسئله آب، کشاورزی، ورزش و اشتغال در مشکلات، دروازه ورودی کاشان نیاز به رسیدگی جدی دارد و راه‌اندازی قطار سریع‌السیر بندر‌عباس ـ کرمان ـ یزد ـ کاشان ـ قم ـ تهران باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

نماینده کاشان، آران و بیدگل در مجلس با اشاره به مشکلات صاحبان صنایع کاشان افزود: شهرستان دارالشهدا آران و بیدگل این منطقه را به بهشت سرمایه‌گذاری ایران تبدیل کرده است و مردم این شهرستان با تشکر از وزیر کشور و هیئت دولت خواستار تصویب نمایندگی مستقل در مجلس هستند که انشاءالله همکاران دل خانواده شهدای این شهرستان را شاد کنند.

وی گفت: متأسفانه این شهرستان کویری در بن‌بست قرار دارد و برای خروج از آن باید از این شهرستان جاده‌ای به مسیر قم ـ گرمسیر زده شود و با این اقدام قریب به ۸۰ کیلومتر از مسیر کرمان ـ یزد ـ کاشان ـ گرمسار ـ مشهد کوتاه‌تر می‌شود و ترافیک قم نیز بسیار کاهش می‌یابد.

منصوری آرانی اظهار داشت: رسیدگی جدی به کارخانجات فرش ماشینی، ارائه تسهیلات و مواد اولیه به کارخانجات، احداث جاده دسترسی از شهرستان به بخش کویرات، ارتقای نوش‌آباد و سفید‌شهر به بخش و همچنین رسیدگی به ورزش و اشتغال جوانان از نیاز‌های مردم این مناطق است.

وی با اشاره به معضل بیکاری در کشور افزود: مشکل بیکاری جوانان امروز همه کشور را به خود مشغول کرده و بر اساس اصل ۲۸ قانون اساسی دولت موظف است تا با رعایت نیاز جامعه و مشاغل گوناگون برای همه افراد امکان اشتغال به کار با شرایط مساوی را ایجاد کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در هر خانواده‌ای اگر یک بیکار باشد همه خانواده نیز پژمرده هستند، گفت: کشور ما با این همه منابع چه طور نمی‌تواند برای جوانان اشتغال ایجاد کند و اگر امروز بخواهیم با اعتیاد، تهاجم فرهنگی و فساد اخلاقی به صورت جدی برخورد کنیم باید به فکر راهکارهایی در زمینه رفع بیکاری جوانان باشیم.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس با بیان اینکه جوانان کشور زیر چرخ بی‌تدبیری، شعار، آمار غیرواقعی و عدم وحدت مسئولان سه قوه در حال له‌ شدن هستند، افزود: امکان ندارد ما نتوانیم فرصت‌های شغلی ایجاد کنیم، مگر اینکه دولت، مجلس قوه قضائیه و شورای نگهبان به یک وحدت نظر برسند.

وی افزود: به خاطر خدا و به خاطر اشک‌های مادرانی که شاهد پژمرده شدن فرزندان خود هستند بیاییم دور هم جمع شویم و فکری به حال بیکاری جوانان کشور کنیم.

دوشنبه، 1 آبان ماه 1391 برابر با 2012-10-22 ساعت 01:10
خبر بعدی : زخمي شدن یکصد تظاهرکننده مخالف در کويت
خبر قبلی : کشف خواص بال مگس + حدیثی از پیامبر


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -