سایت «الف»: رشد ۲۵۱ درصدی قیمت‌ها

دیگربان: سایت محافظه‌کار «الف» از دولت محمود احمدی‌نژاد خواست به خاطر افزایش ۲۵۱ درصدی متوسط قیمت مواد غذایی در هفت سال گذشته٬ از مردم ایران عذرخواهی کند.

این سایت روز شنبه (۲۹ مهر) اعلام کرده که قمیت مواد غذایی از سال ۱۳۸۴ تا پایان فروردین ماه امسال بیش از ۲۵۱ درصد رشد داشته و که این مسئله ناشی از «سیاست‌های نادرست دولت» است.

«الف» در یادداشت خود از این افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها در ایران با عنوان «شکست رسمی سیاست‌های اقتصادی دولت احمدی‌نژاد» یاد کرده است.

افزایش نرخ تورم و قیمت کالا و خدمات در ایران که ناشی از تحریم‌های بین‌المللی و اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها است٬ با اعتراض‌های گسترده‌ای همراه شده است.

گروهی از مراجع تقلید و منتقدان دولت احمدی‌نژاد در ماه‌های اخیر بار‌ها از مقام‌های مسئول خواسته‌اند مانع افزایش گرانی‌ها شده و بازار را کنترل کنند٬ اما این درخواست‌ها تاکنون به جایی نرسیده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی که تلاش می‌کنند تحریم‌های بین‌المللی را «بی‌اثر» نشان دهند از مردم می‌خواهند در برابر گرانی‌ها «صبور» بوده و همچنان از نظام و مسئولان آن حمایت کنند.

تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی بیش از چند ماه است افزایش یافته و دولت احمدی‌نژاد نیز برای مقابله با آثار آنها کمیته‌ای ویژه تشکیل داده است.

در این میان نظامیان و روحانیون حاکم بر ایران امیدوارند با استفاده از ابزار‌های عقیدتی٬ سیاسی٬ اجتماعی و اقتصادی بتوانند مردم را به همراه کردن علی خامنه‌ای در رویارویی با غرب وادار کنند.

یکشنبه، 30 مهر ماه 1391 برابر با 2012-10-21 ساعت 12:10
خبر بعدی : پیام سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی را دریافتیم
خبر قبلی : فرمانده سپاه: برخی‌ها در برابر فشارهای دشمن بریده‌اند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -