هزینه 150 میلیارد تومانی شهرداری برای برگزاری غیرمتعهدها

گزارش عملکرد 6 ماهه شورای شهر تهران موضوع نشست خبری رئیس این شورا بود؛ با این حال جدایی ری از تهران مهم‌ترین موضوع این نشست بود. مهدی چمران از جدایی قطعی ری از تهران پس از انتخابات شوراها خبر داد. همچنین به گفته او شهرداری 150 میلیارد تومان برای برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد هزینه کرده‌است.

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه شهری ـ رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه یک کمیته تخصصی این موضوع را پیگیری می‌کند، گفت: «استانداری تهران بر جدایی ری از پایتخت تاکید دارد و پس از انتخابات شوراها و ریاست جمهوری این جدایی انجام خواهد شد.»

به اعتقاد او جدایی ری از تهران یکی از مهم‌ترین موضوع‌هایی است که اعضای شورای شهر به جد پیگیر آن بوده‌اند. رئیس شورای شهر تهران البته در ادامه گفت که ری از تهران جدا نیست و این دو به هم تنیده‌اند. به گفته چمران تهرانی‌ها باید افتخار کنند که جزئی از شهرستان ری باشند.

چمران در ادامه به این موضوع هم اشاره کرد که به اعتقاد او این جدایی به صلاح مردم ری نیست و گفت: «در حال حاضر نیز فرمانداری ری از تهران جدا است اما برخی از دوستان بنا دارند شهرداری ری از تهران هم جدا شود که باید به این موضوع توجه شود که ری و شمیرانات ستون فقرات مرکز تهران هستند.

رئیس شورای شهر تهران به برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد هم اشاره کرد و گفت: «شهرداری تهران همزمان با برگزاری اجلاس تمهیدات لازم را در شهر تهران، فرودگاه امام خمینی، محل اسکان میهمانان انجام داد که در این بخش بالغ بر 150 میلیارد تومان هزینه شد.»

او همچنین به عمکلرد 6 ماهه شورای شهر هم پرداخت. به گفته او مهم‌ترین برنامه‌ریزی و اقدامی که در این مدت انجام شد اجرای طرح تفصیلی تهران بود چراکه تهران در تمام این سال‌ها با تصمیم‌گیری‌های مقطعی و بدون برنامه‌ریزی اداره می‌شد که نتایج منفی آن امروز در شهر خودنمایی می‌کند.

چمران با اشاره به اینکه بسیاری از رانت‌ها و مسائل دیگر با اجرای طرح تفصیلی از بین رفت، افزود: «همزمان با اجرای طرح تفصیلی در شهر تهران برخی از افراد با تبلیغات منفی بنا داشتند این طرح را متوقف کنند و دلیل خود را اینگونه بیان می‌نمودند که با اجرای طرح تفصیلی ساخت‌وسازها و صدور مجوز کاهش و همچنین هزینه مسکن افزایش پیدا می‌کند.»

به گفته او تعداد مجوزهای ساخت و ساز پس از اجرای طرح تفصیلی 20 الی 25 درصد افزایش یافته است. چمران در ادامه به مشکل ترخیص واگن‌های مترو هم پرداخت و گفت: «یکی از مسائلی که در شش ماهه گذشته انجام شد ترخیص واگن‌های مترو در بندرعباس و گمرک بود که خوشبختانه مبالغ آن پرداخت به تدریج این واگن‌ها که حدود 140 دستگاه است وارد چرخه ترافیکی خواهد شد.»

چمران به تعداد مصوبه‌های شورای شهر در شش ماهه نخست امسال هم پرداخت و گفت: «در شش ماهه گذشته از سال 42 مصوبه در شورای شهر به تصویب رسیده و این در حالی است که 40 جلسه، 29 تذکر داده شده است. فرمانداری در شش ماهه گذشته 10 اعتراض به مصوبات شورای شهر داده است که البته شورا نیز پاسخ آنها را به صورت مکتوب داده است.

به گفته او همچنین در این 6 ماه 19 طرح تصویب، 22 لایحه از سوی شهرداری به شورا ارسال و تعداد 43گزارش مالی به شورای شهر ارائه شده است.»

رئیس شورای شهر تهران در ادامه به پروژه 17 شهریورو مشکلات این پروژه اشاره کرد و افزود: «یکی از مصوبات شورای شهر بازسازی میادین است که این موضوع در میدان شهدا و میدان امام حسین نیز مورد توجه قرار گرفت تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود این دو میدان استفاده بهینه را ببریم.»

رئیس شورای شهر تهران در ادامه موضوع انتخابات آینده شوراها را هم پیش کشید و گفت: «نگرانی که در حال حاضر وجود دارد این است که انتخابات شوراها سیاسی شود و افرادی که می‌خواهند در انتخابات ریاست جمهوری ورود کنند از ظرفیت شوراهای شهر برای رسیدن به ریاست جمهوری استفاده کنند.»

یکشنبه، 30 مهر ماه 1391 برابر با 2012-10-21 ساعت 02:10
خبر بعدی : سوریه و بحران اتمی؛ سفر نماینده پوتین به تهران
خبر قبلی : بیمارستانهای خصوصی تهران در آستانه ورشکستگی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -