آمریکا: فشار و تحریم رژیم تهران را تشدید می ‌کنیم

معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور تروريسم و اطلاعات مالی در گفت‌و‌گو با تلويزيون بلومبرگ می‌گويد آمريکا فشار تحريم‌ها بر رژیم ايران را افزايش می‌دهد.

به گزارش رادیو فردا، دیوید کوهن در اين مصاحبه که متن آن روز جمعه، ۲۸ مهر ماه در سايت بلومبرگ منتشر شده است، افزود: «ما می‌توانیم با انجام اقداماتی تحريم‌ها عليه رژیم ايران را تشديد کنيم.»

وی در این گفت‌و‌گو گفت: «ما مهمترين منبع درآمد رژیم ايران، يعنی صادرات نفت اين کشور را هدف قرار داده‌ايم و محدوديت‌های ‌بین‌المللی مبادلات مالی، فشار بر صادرات نفت ايران را چند برابر کرده است... تحريم‌ها عليه رژیم ايران جامع بوده و بر اقتصاد اين کشور تاثير مهمی داشته است.»

سخنان معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در حالی بیان می‌شود که تحريم نفت ايران از سوی کشورهای غربی، اقتصاد ايران را با دشواری‌های مضاعفی روبه‌رو کرده و ارزش پول ملی ايران را نيز تحت تأثير خود قرار داده‌ است.

وضعيت بازار ارز ايران از اواسط تابستان امسال و به دنبال تشديد تحريم‌های ايران از سوی اتحاديه اروپا و آمريکا، با بحران شديدی روبرو شده است به گونه ای که قيمت هر دلار از ۱۷۰۰ تومان تا سه هزار و ۹۰۰ تومان افزايش يافت.

آدينه، 28 مهر ماه 1391 برابر با 2012-10-19 ساعت 12:10
خبر بعدی : رضايی: مسئولان حوادث امروز را پيش بينی نکرده بودند
خبر قبلی : توزيع کدهای مخابراتی زمان جنگ به مراکز انتظامی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -