آبروی امام حسین به این نظام وابسته شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد با بیان این که نوکری بی چون و چرا برای اهل بیت(ع) شرط قبولی خدمت است، گفت: از این رو مبادا این باور تقویت شود که نظام انقلاب اسلامی جدای از خاندان اهل بیت(ع) است و مداحان فقط به شور مجالسشان توجه کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد، امروز در نشست رؤسای کانون مداحان و شاعران آئینی سراسر کشور، به تبیین فعالیت‌های مخلصانه آنان برای خاندان عصمت و طهارت پرداخت و اظهار داشت: خادم اهل بیت بودن معنایی متفاوت ازکلمات آکادمیک و ادبیاتی دارد چرا که خدمت به این خاندان به این معنا است که انسان همه زندگیش را برای آنان صرف می کند و اهل بیت(ع) نیز در راستای این خدمت صادقانه امور دنیوی و اخروی آنان را مدیریت می‌کنند.
وی در تعریف شاخصه های نوکری کردن برای ائمه اطهار(ع) گفت: در این عرصه اردات و عشق ورزی، تلاش بدون توجه به فرآیندهای مادی و درآمدهای حاصل از آن، همان مداحی از سر اخلاص برای این خاندان است که در سایه شناخت و معرفت به دست می‌آید و این اردات تا به آنجا می رسد که نظر و نگاه ائمه اطهار(ع) در این مسیر فقط مقصود است و توجه به ابزارهای اجتماعی در مسیر محبوبیت و پیشرفت در جامعه معنایی برای خادم ندارد.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آبرو و عزت خادم نیزدر جامعه از محبوب منشأ می‌گیرد، تصریح کرد: برای ارادت‌ورزی در هر زمانه ای ابزار متفاوتی نیاز است چرا که مردم با سلایق و عرف‌های گوناگون در شرایط مختلف زندگی می کنند و از سویی دشمنی با اهل بیت(ع) و موضع گیری‌ها نیز متفاوت است؛ اما خادم واقعی کسی است که در هر شرایطی در برابر جریان های مختلف آمادگی خدمت رسانی داشته باشد.
وی مداحان و شاعران آئینی را خادمین عشق ورزی مردم به امام حسین(ع) دانست و تصریح کرد: مداحان، واسطه محبت و عشق مردم به طرف اهل بیت (ع) هستند و دراین راستا نیز باید به تجهیزاتی مجهز شوند که همه عشق ها و مودت ها را به سمت اهل بیت (ع) سوق دهند.
آبروی انقلاب اسلامی با آبروی اهل بیت (ع) گره خورده است
آیت الله علم الهدی با بیان این که آبروی امام حسین(ع) و اهل بیت و امام زمان(عج) به این نظام وابسته شده است، خاطرنشان کرد: آبروی انقلاب اسلامی با آبروی اهل بیت(ع) گره خورده است و راه گریزی نیست چرا که توسعه نظام، همان گسترش و ترویج معارف اهل بیت است.
وی با هشداراین نکته که آبروی نظام با آبروی امام حسین(ع) سقوط می کند، اظهار داشت: در واقع آن چیزی که ممکن است در این عشق مقدس نفوذ یابد همان جریان تحجر است؛ از این رو مبادا این باور تقویت شود که نظام انقلاب اسلامی جدای از خاندان اهل بیت(ع) است و مداحان فقط به شور مجالسشان توجه کنند و در برابر این گونه مسائلی سکوت ورزند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه خادمی امام حسین(ع) امری واقعی و جدی است، تصریح است: در این مسیر اخلاص داشتن امری دشوار و حفظ آن بسیار دشوارتر است و از دست دادن آن نیز بسیار خطرناک است و دراین مسیر نوکری بی چون و چرا برای امام حسین(ع) شرط قبولی خدمت است.

آدينه، 28 مهر ماه 1391 برابر با 2012-10-19 ساعت 12:10
خبر بعدی : پاسدار نقدی: اسرائیل آماده پرواز صدها پهباد باشد
خبر قبلی : دیدار براهیمی با نخست وزیر جدا شده از اسد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -