دادگاه ترکیه رژیم تهران را به جاسوسی متهم کرد

به گزارش مشرق به نقل از تابناک، دادگاهی در ترکیه برای 11 متهم، از جمله دو ایرانی که با اتهام فروش اسناد محرمانه به ایران مواجه بوده اند، حکم 20 سال زندان صادر کرده است. این افراد متهمند که اطلاعات نیروهای مسلح ترکیه، سازمان امنیت ملی این کشور و شماری از دیگر نهادهای دولتی را به ایران فروخته اند.

به نوشته روزنامه «تودی زمان»، از جمله اسنادی که در طرح اتهام علیه ایران افراد مورد استفاده قرار گرفته، دستنوشته های یکی از آن ها بوده که در آن جزئیات خریدهای نظامی جدید ترکیه ثبت شده است. سند دیگر، دست نوشته ای حاوی اطلاعاتی درباره کشف منابع نفت در استان «ایغدیر» ترکیه بوده است.

اما نکته مهمی که در این پرونده به چشم می خورد، طرح ادعای تلاش برنامه ریزی شده ایران به منظور دستیابی به اطلاعات محرمانه نهادهای حساس ترکیه است.

به نوشته تودی زمان، یکی از متهمان مدعی شده دستگاه های اطلاعاتی ایران از وی خواسته اند از مراکز دولتی و نظامی ایغدیر عکسبرداری کند.

در دادخواستی که علیه این متهمان تنظیم شده نیز این ادعا مطرح شده که دولت ایران به عمد موانع تجاری و تعرفه های گمرکی را پیش روی تجار ترکیه قرار می دهد و سپس، مأموران ایرانی با وعده تسهیل روند تجارت این تجار، به آن ها نزدیک می شوند. مدتی بعد، از این افراد خواسته می شود برای ایران به جمع آوری اطلاعات بپردازند و برای این کار به آن ها پول نیز پرداخت می شود.

آدينه، 28 مهر ماه 1391 برابر با 2012-10-19 ساعت 10:10
خبر بعدی : انجام مانور نظامی ترکيه در مرز اين کشور با سوريه
خبر قبلی : بعضی‌‌ها تفاوت کتابخانه و کتابفروشی را نمی‌دانند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -