متهم ترور سفیر عربستان، اتهامات خود را پذیرفت

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، یک تبعه ایرانی - آمریکايی که به اتهام توطئه برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن محاکمه می شود، امروز در دادگاه اتهامات خود را پذیرفت.

وی که "منصور ارباب سیر" نام دارد، روز چهارشنبه با حضور در دادگاه فدرال نیویورک پذیرفت که با هدایت نیروی قدس سپاه پاسداران در طرح نافرجام ترور سفیر عربستان دست داشته است.

مقامات آمریکايی پیش تر گفته بودند که این متهم ۵۶ ساله به چیدن توطئه ای یک و نیم میلیون دلاری برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن اعتراف کرده است.

علاوه بر منصور ارباب سیر، یک تبعه ایرانی دیگر بنام "غلام شکوری" نیز به عنوان همدست وی از متهمان اصلی این پرونده هستند، ولی آمریکایی ها می گویند که این فرد احتمالا هم اکنون در ایران است.

این دو که گفته می شود از اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران هستند، به توطئه چینی برای اجیر کردن قاچاقیچیان مکزیکی مواد مخدر برای ترور عادل الجبیر، سفیر عربستان سعودی در واشنگتن، متهم شده بودند.

سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی، سرکرده نیروی قدس سپاه پاسداران و حامد عبداللهی و عبدالرضا شهلایی از سرکردگان این نیرو نیز متهم به دخالت در این طرح ترور شده اند.

پاسدار شهلایی متهم است که هماهنگی توطئه ترور سفیر عربستان در واشنگتن را به عهده داشته و پاسدار عبدالهی متهم است که بر کار او نظارت می کرده است.

نیروی قدس بخشی از سپاه پاسداران است که از سوی غرب به انجام اعمال خرابکارانه برونمرزی از طریق حمایت نظامی و مالی از گروه های تروریستی متهم شده است.

مقامات آمریکايی می گوید که مقامهای عالیرتبه حکومت ایران در جریان طراحی و هدایت این نقشه دست داشته اند.


چهارشنبه، 26 مهر ماه 1391 برابر با 2012-10-17 ساعت 19:10
خبر بعدی : کارخانه چرم مغان در استان اردبیل تعطیل شد
خبر قبلی : آخوند لاریجانی: در ایران اعدام سیاسی نداریم


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -