بحران ارز؛ حکم اخلالگران ارزی اعدام است

خبرگزاری هرانا - غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران هشدار داده است "افرادی که برای ضربه زدن به نظام اقدام به ایجاد اخلال در نظام اقتصادی می کنند، طبق قانون مفسد فی الارض بوده و به اعدام محکوم می‌شوند."

به گزارش بی بی سی ، آقای محسنی اژه ای امروز دوشنبه ۲۴ مهر (۱۵ اکتبر) در یک کنفرانس مطبوعاتی درباره تعداد افراد بازداشت شده گفت که امروز بیش از ۳۰ نفر در این زمینه دستگیر شده‌اند و "ممکن است تا این لحظه که من در جمع شما هستم تعداد آنها از ۴۰ نفر هم گذشته باشد".

سخنگوی قوه قضائیه ایران این افراد را از لحاظ موقعیت اجتماعی، میزان تحصیلات و سن و سال در طیف‌های مختلف توصیف کرد و گفت که یک نفر از آنها زن است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای محسنی اژه ای گفت: "در اعترافات یکی از متهمان آمده که وی ظرف سه ماه، یک میلیارد تومان سود کرده است."

سخنگوی قوه قضائیه که در جمع خبرنگاران در تهران صحبت می کرد، گفته "اخلالگران بازار ارز با خرید و فروش سوری بازار را ملتهب کردند."

غلامرضا مصباحی مقدم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ایران یک هفته پیش از دستگیری "۵۰ اخلالگر بازار ارز" خبر داده و گفته بود که تصمیم به دستگیری این افراد در جلسه مشترک ارزی نمایندگان دولت و مجلس در دفتر رئیس کل بانک مرکزی گرفته شد.

در هفته های اخیر ارزش برابری ریال ایران در برابر ارزهای خارجی به شکلی کم سابقه سقوط کرده و افزایش قیمت ارز، فعالیت های تجاری و بازرگانی ایران را تحت تاثیر قرار داده است.

بحران ارزی ایران باعث شده که در مواردی بازاریان با تردید نسبت به ثبات قیمت ارز و نگرانی از افزایش مجدد آن، از عرضه کالاهای خود و صرافی ها هم از فروش ارز خودداری کنند.

اوایل مهر ماه امسال و دنبال افزایش پی در پی قیمت ارز، گروهی از بازاریان تهران دست به اعتراض خیابانی زدند و شعارهای ضددولتی سر دادند.

آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران این افراد را "غیربازاری" خوانده و گفته بود "در تهران یک عده ای به نام بازاری وارد خیابان شدند که اغتشاش کنند که فورا بازاری ها اطلاعیه دادند.

آقای خامنه ای معترضان را افرادی خوانده بود که "در دو خیابان تهران می آیند و چند سطل زباله را آتش می زنند."

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران اخیرا اعلام کرده بود که دولت ارز کافی برای تزریق به بازار ندارد. به گفته او بودجه برخی از دستگاه ها به صفر رسیده یا کاهش پیدا کرده است. رئیس جمهور ایران پیشتر در کنفرانس مطبوعاتی در تهران اخلالگران بازار ارز را "۲۲ نفر اعلام کرده بود."

سه شنبه، 25 مهر ماه 1391 برابر با 2012-10-16 ساعت 12:10
خبر بعدی : ناوهای جنگی چين به جزاير ژاپن نزديک شدند
خبر قبلی : بحران ارز؛ دستگیری مالک باشگاه فوتبال


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -