مذاکره با بومیان کانادا بجای آژانس اتمی و 5+1

خبرگزاری مهر: سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوالی در این باره که قرار بود گروهی از بومیان کانادا به تهران سفر کنند که مخالفان رژیم کانادا نیز هستند، گفت: همان طور که در خبرها آماده است، آنها هم اکنون در ایران هستند و مذاکرات خود را انجام می دهند.

مهمانپرست همچنین در مورد زمان آینده مذاکرات ایران و آژانس گفت: تاریخ خاص مذاکره بین ایران و آژانس هنوز مشخص نشده و به محض اینکه تمایل برای رسیدن به یک چارچوب کلی بوجود بیاید، تاریخش معلوم می شود.

وی درباره بسته جدیدی که قرار بود برای دور بعدی مذاکرات به جمهوری اسلامی ایران از سوی 1+5 ارائه شود و اینکه خانم اشتون قرار بود نظرات گروه 1+5 را به جلیلی منتقل کند، گفت: ما پیشنهادات خود را در اجلاس مسکو مطرح کردیم و این پیشنهادات از نظر کشورهای 1+5 جامع و سازنده بود. آنها فرصت خواستند که پاسخ پیشنهادات را ارائه کنند و هنوز پاسخی ارائه نشده است.

وی افزود: بهتر است آنها بجای اینکه با یک رویکرد منطقی به گفتگوها برگردند متاسفانه اصرار بر گذشته دارند و این اشتباه که فکر می کنند با فشار و تهدید در کنار مذاکره می توانند به نتیجه برسند، ادامه دارد. ما پیشنهاد می کنیم آنها با رویکرد منطقی به مذاکرات بازگردند.

سه شنبه، 25 مهر ماه 1391 برابر با 2012-10-16 ساعت 11:10
خبر بعدی : اقتصاد زندگی کشاورزان شادگانی فلج شده است
خبر قبلی : آمار مبتلایان به ایدز چهار برابر آمارهای موجود


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -