انتقاد منبع حکومتی از پنهان‌کاری درباره آثار تحریم‌ها

دیگربان: سایت «الف» با انتقاد از پنهان کردن آثار تحریم‌ها از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی از آن‌ها خواست به مردم بگویند تحریم‌ها موثر بوده و ایران به زحمت کمتر از یک میلیون بشکه نفت در روز می‌فروشد.

در یادداشت این سایت محافظه‌کار که روز دوشنبه (۲۴ مهر) منتشر شده٬ آمده است: «ایراد بزرگی که در هنگام ایجاد تحریم‌ها وجود دارد کتمان واقعیات توسط رسانه‌ها و مسئولان است.»

«الف» نوشته است: «بسیاری از اخبار مربوط به تحریم‌ها به مردم گفته نمی‌شود» و رسانه‌ها اعلام نمی‌کنند که «ایران در حال حاضر کمتر از یک میلیون بشکه نفت و آن هم با زحمت می‌فروشد.»

این سایت در ادامه یادداشت خود ادعا کرده که اگر واقعیت تحریم‌ها به مردم گفته شود٬ آن‌ها کمتر «غرولند» کرده و «با درک فشار٬ همکاری خود را بیشتر» می‌کنند.

این یادداشت در شرایطی منتشر می‌شود که مقام‌های جمهوری اسلامی به خصوص علی خامنه‌ای سال‌هاست ادعا می‌کنند تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران بی‌اثر بوده است.

نظامیان و روحانیون حاکم بر ایران همزمان با انکار تاثیر تحریم‌ها از شهروندان می‌خواهند در برابر فشار‌های اقتصادی ناشی از این تحریم‌ها مقاومت کنند.

اسد‌الله بادامچیان٬ قائم مقام حزب موتلفه نیز در همین رابطه از مردم خواسته «به دست دولت استکبار بهانه ندهند» چراکه هدف این تحریم‌ها «قیام» مردم علیه جمهوری اسلامی است.

آقای بادامچیان گفته است: «مسئله تحریم‌ها مقطعی است و نباید در مقابل تحریم سازشکارانه عمل کرد.»

وی در عین حال افزوده است: «: اگر نمایندگان مجلس می‌بینند وزیری در شرایط تحریم کارآمد نیست به رئیس جمهور اعلام کنند و اگر اقدامی صورت نگرفت باید خود نمایندگان حرکتی انجام دهند.»

سه شنبه، 25 مهر ماه 1391 برابر با 2012-10-16 ساعت 09:10
خبر بعدی : واکنش روزنامه ولی فقیه به طرح وحدت ملی رفسنجانی
خبر قبلی : چرا در اسلام انگشتان دزد باید قطع شود


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -