هر دم از این باغ بری میرسد؛ جایزه نوبل اسلامی!

مسکو، 24 مهر، خبرگزاری «ریا نووستی»/ مقامات جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند قصد دارند جایزه ای مشابه جایزه نوبل در زمینه علوم بنام جایزه جهانی "پیامبر اعظم" بنیانگذاری کرده و آنرا هر دو سال یکبار به دانشمندان مسلمان اعطا کنند.

به گزارش خبرگزاری «ریا نووستی» به نقل از خبرگزاری "فارس"، "نسرین سلطانخواه" معاون علمی فناوری رییس جمهور ایران اظهار داشت: "با ابلاغ آیین نامه جایزه جهانی پیامبر اعظم (ص) یک صحنه رقابت، هماوردی و توانمندی برای محققان و دانشمندان جهان اسلام فراهم می شود که برگزیدگان این جایزه بتوانند در سطح نوبل هم رقابت کنند".

وی گفت: "هر دو سال یک بار این جایزه در سه حوزه از فناوری هایی که خود ایران در آنها برجستگی دارد در سطح تمام دانشمندان جهان اسلام برگزار می شود تا یک صحنه رقابت، هماوردی و توانمندی را در این سطح ایجاد کنیم که برگزیدگان این جایزه بتوانند در سطح نوبل هم رقابت کنند".

وی افزود: "اما برای اینکه محققان و دانشمندان ما بتوانند در رقابت هایی در سطح نوبل حاضر شوند، لازم است ابتدا در سکوها و مرتبه های پایین تری توانمندی خود را بروز دهند".

سلطانخواه در ادامه گفت: "یکی از اقداماتی که انجام شده، تدوین آیین نامه جایزه فناوری پیامبر اعظم (ص) برای دانشمندان مسلمان جهان است که به شورایعالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد و خوشبختانه در این شورا مصوب شد و منتظریم ابلاغ آن هستیم".

دوشنبه، 24 مهر ماه 1391 برابر با 2012-10-15 ساعت 13:10
خبر بعدی : اتحادیه اروپا تحریمهای رژیم تهران را تشدید کرد
خبر قبلی : ازدواج ۱۷۷۳ کودک ۱۰ تا ۱۴ ساله همدانی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -