دادستان کل مصر در مقام خود ابقا شد/مخالفت با اسلام سیاسی

عبدالمجید محمود، دادستان کل مصر در پست خود باقی ماند. او دو روز پیش با حکم محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر برکنار شده بود. اما روز شنبه اعلام شد دو طرف برای ادامه کار دادستان کل به توافق رسیده‌اند.

عبدالمجید محمود پس از آن برکنار شد که شماری از مقام‌های دولت مبارک را که به سرکوب معترضان متهم بودند، تبرئه کرد.

تصمیم محمد مرسی با اعتراض و مقاومت شماری از قضات مصر مواجه شد. خود عبدالمجید محمود نیز گفته بود محمد مرسی نمی‌تواند او را از مقام‌اش برکنار کند.


عقب نشينی مرسی شکست ديگری برای او بود


یک استاد علوم اجتماعی در دانشگاه آمریکایی قاهره، تاکید کرد عقب نشینی رئیس جمهور مصر از دستور برکناری دادستان کل شکست دیگری برای محمد مرسی بود.

سعید صادق در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی افزود، گروههای مختلفی در مصر معتقدند محمد مرسی در آزمون صد روز اول ریاست جمهوری اش موفق نبود. روز جمعه قرار بود تظاهرات میلیونی در میدان التحریر علیه محمد مرسی برگزار شود، اما درگیریها در ساعات اولیه بعدازظهر مانع از حضور گسترده مردم در این تظاهرات شد.

وی افزود، ما شاهد بی ثباتی سیاسی در مصر هستیم و جنبش اخوان المسلمین در این مدت در اداره کشور ناکام بوده است. به ویژه که محمد مرسی از تصمیم خود عقب نشینی کرد. تظاهرات علیه مرسی از سه هفته پیش اعلام شده بود و جنبش اخوان المسلمین به عمد در این روز تظاهرات در طرفداری مرسی برگزار کرد.

وی خاطر نشان کرد، محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری با اختلاف کمی پیروز شد و به همین علت مشروعیت او قاطعانه نبود. ما در تونس هم مانند مصر شاهد شکل گیری ائتلاف بین گروههای لیبرال در برابر جریان اسلام سیاسی هستیم. در این شرایط جنبش اخوان المسلمین در انتخابات پارلمانی آینده در مصر شرایط دشواری خواهد داشت و احتمال تغییر در ترکیب پارلمان وجود دارد.



یکشنبه، 23 مهر ماه 1391 برابر با 2012-10-14 ساعت 02:10
خبر بعدی : توزيع پنج ميليارد دلار ارز تقلبی در ايران
خبر قبلی : سیل در استان مازندران دستکم هشت کشته بر جای گذاشت


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -