نصرالله: پهپاد پرتاب شده به اسرائیل ساخت جمهوری اسلامی

به گزارش ایرنا،ˈسیدحسن نصراللهˈ دبیرکل حزب الله لبنان امشب گفت: هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) که اخیرا از طریق لبنان بر فراز اسرائیل به پرواز درآمد، ساخت جمهوری اسلامی بوده است.

دبیرکل حزب الله لبنان پنجشنبه شب در سخنانی که به شکل مستقیم از شبکه خبری ˈالمنارˈ این کشور در حال پخش است، گفت: هواپیمای بدون سرنشین که اخیرا در عملیاتی بی سابقه و تاریخی تا عمق قلب دشمن به پرواز درآمده و در شرق اسرائیل توسط نیروی هوایی اسراییل سرنگون شد، متعلق به حزب الله بوده است.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: این هواپیما از غرب لبنان وارد دریای مدیترانه شده و پس از طی صدها کیلومتر بر فراز دریا از جنوب اسرائیل، وارد این کشور شد و با گذشتن از مواضع بسیار مهم، در نزدیکی منطقه ˈدیموناˈ (منطقه هسته ای و استراتژیک اسرائیل) سرنگون شد.

سید حسن نصرالله گفت: این هواپیمای بدون خلبان صدها کیلومتر بر فراز مناطقی که به شدت محافظت می شود گشت زنی کرد و توانست به نزدیکی نیروگاه دیمونا در عمق اسرائیل برسد.

هفته پیش یک هواپیمای بدون سرنشین بر فراز شهرک‌های اسرائیلی به پرواز درآمد و پدافند هوایی اسرائیل پس از گذشت مدت زمان طولانی توانست آن را شناسایی و مورد هدف قرار دهد.

نصرالله گفت، این حق طبیعی ماست که هر وقت خواستیم پروازهای شناسایی انجام دهیم و این اولین پرواز شناسایی نبوده و آخرین آن نیز نخواهد بود و با این نوع پهبادها می‌توانیم به مکان‌های زیادی دسترسی پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر اسرائیل امروز به شکل رسمی حزب الله را مسئول این عملیات دانست، گفت: گویی نتانیاهو می دانست که امشب می خواهیم در این خصوص صحبت کرده و مسئولیت این امر را به شکل رسمی به عهده بگیریم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اورشلیم، نخست وزیر اسرائیل امشب به حزب الله لبنان هشدار داد که در صورت ادامه اینگونه اقدامات تحریک آمیز، ارتش اسرائیل بشدت با آن برخورد خواهد کرد.



پنجشنبه، 20 مهر ماه 1391 برابر با 2012-10-11 ساعت 20:10
خبر بعدی : هواپیمای سوری؛ احضار سفیر روسیه در ترکیه
خبر قبلی : جمهوری اسلامی هسته ای اقتصاد آمريكا را تهديد می كند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -