سخنرانی خامنه ای از حاشا تا واقعیت

جعفر پویه

روز گذشته (چهارشنبه) علی خامنه ای، رهبر و ولی فقیه رژیم جمهوری اسلامی که به استان خراسان شمالی سفر کرده است، در شهر بجنورد سخنرانی کرد. او همچون گذشته بر سیاستهای ماجراجویانه خود پافشاری کرد و با بافتن آسمان و ریسمان بهم سعی کرد که اوضاع را آرام نشان دهد. به نظر می رسد خامنه ای همچون کبک سر خود را زیر برف کرده و با یاوه گویی و پشت سرهم کردن حرفهای بی سر و ته نشان می دهد که هنوز عمق بحران کشور را درنیافته است.

در همین راستا او در مورد مشکلات اقتصادی کشور نیز گفت: "امروز اساس قضیه عبارت از تولید ملی است و علاج اصلی و بنیادین همین تولید ملی است و این تولید ملی، گرانیها را از بین می برد، باعث افزایش تولید می شود و بیکاری را نیز از بین خواهد برد و سرمایه های ملی را به کار می اندازد."

چنین یاوه های بی سر و تهی را هیچ کودک مدرسه ابتدایی هم به عنوان راهکار و علاج مشکل اقتصادی کشور نمی پذیرد، بلکه به سلامت عقلی گوینده آن شک می کند. خامنه ای با گفتن چنین حرفهایی نشان می دهد که نه تنها از مرحله پرت است، بلکه حتی قادر به توجیه دست و پا شکسته وضعیت رژیم اش هم نیست.

در حالی که اکثر پایوران رژیم این روزها اعتراف می کنند که بخش زیادی از مشکلات کشور نتیجه تحریمهای بین المللی است. اما خامنه ای می گوید: "تحریم برای امروز و دیروز نبوده و نیست، البته تحریمها را زیاد کردند ولی اثر نکرد."

این درحالی است که روز گذشته آخوند محسنی اژه ای، دادستان کل کشور اعتراف می کند که "قدرت خرید مردم پایین آمده و جامعه با مشکلات اقتصادی روبرو است" و می گوید: "بخشی از مشکلات اقتصادی به واسطه فعالیتهای دشمن و تحریمها رخ داده و این درست است."

خامنه ای این حرفها را می زند تا از طرح ساخت بمب اتمی خود کوتاه نیاید. به همین دلیل می گوید: "این‌که وانمود می کنند که اگر ملت ايران از انرژی هسته‌ای دست بردارد تحريمها برداشته می شود، دروغ است."

و اینگونه بر سیاست بحران ساز خود پافشاری کرده، چشم را بر مشکلات مردم می بندد و به جای آن لاف می زند: "مشکلی اساسی که مسوولان کشور نتوانند آن را حل کنند، وجود ندارد."

او در حالی مسوولان رژیم اش را توانمند در حل مشکلات معرفی می کند که روز گذشته محمود احمدی نژاد در جمع "مجلس دانش آموزی" به کسر بودجه دولت اشاره کرد و گفت: "اکنون به لحاظ بودجه تحت فشاریم. بودجه خیلی جاها صفر شده یا کاهش ۲۵ درصدی داشته است."

دیوار حاشای خامنه ای به نظر بسیاری بلندتر از آن چیزی است که دیگران تصور می کنند، زیر او نه تنها بسیاری از مشکلات کشور را ندیده می گیرد، بلکه حتا صدای اعتراض مردم به وضعیت مشقت بار خود را نیز نشنیده می گیرد. او درباره اعتراض مردم به گرانی و نابودی ارزش پول ملی می گوید: "در تهران يک عده ای به نام بازاری وارد خيابان شدند که اغتشاش کنند که فورا بازاریها اطلاعيه دادند. اينکه هوشياری و وقت شناسی مردم به موقع سراغ آنها بيايد، اين با ارزش است."

این درحالی است که حبیب الله عسگر اولادی یکی از پایوران قدیمی رژیم، از رهبران موتلفه اسلامی و از سردمداران بازاریها از این تظاهرات حمایت کرد و گفت: "تظاهرات دیروز بازاریان بر علیه روش ناپسندی که به هر بهانه‌ای رونق کسب و کار را از بین برده است، باید مورد توجه قرار بگیرد."

اکنون مشخص می شود آن کسی که به مشکلات مردم توجه نمی کند، ولی فقیه رژیم است. همزمان، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در کلیه میدانهای شهر به ویژه مناطقی که خرید و فروش ارز انجام می گرفت مستقر شده و یک حکومت نظامی اعلام نشده بر قرار کرده اند. غلامرضا مصباحی مقدم، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تشکیل جلسه مشترک ارزی نمایندگان مجلس و دولت خبر می دهد و می گوید: "قرار شد برای مقابله با سوداگران بازار ارز، وزارت اطلاعات، وزارت کشور و نیروی انتظامی وارد عمل شوند که خوشبختانه این اتفاق افتاد."

در حالیکه رژیم با زور نیروهای امنیتی و پلیس تا دندان مسلح تصمیم به حل مشکل اقتصادی و سقوط ارزش پول ملی گرفته است، علی خامنه ای، ولی فقیه آن در خراسان سر خود را زیر برف کرده و همه مشکلات را حاشا می کند. اینگونه او بر سیاستهای ماجراجویانه خود که کشور را در آستانه سقوط قرار داده، اصرار می ورزد و بیکاری و گرسنگی و نابودی اقتصاد کشور را ناچیز می شمارد و در عوض مردم را به تولید مثل و داشتن فرزند بیشتر تشویق می کند تا رژیم گوشت دم توپ برای ماجراجوییهای خود داشته باشد.

پنجشنبه، 20 مهر ماه 1391 برابر با 2012-10-11 ساعت 02:10
خبر بعدی : احضار یک کنشگر سیاسی به دادسرای فرهنگ و رسانه
خبر قبلی : نگرانی روزنامه ولی فقيه از ناآرامی های بازار تهران


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -