انتقال۱۰ زندانی برای اعدام/تجمع در مقابل بیت رهبری

خبرگزاری هرانا - دست کم ۱۰ نفر از زندان قزل‌حصار کرج جهت اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه امروز دست کم ۱۰ نفر از زندانیان زندان قزل‌حصار که به اتهام قاچاق مواد مخدر به مرگ محکوم شده‌اند، جهت اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شدند.

اسامی برخی از این ۱۰ تن عبارت است از سعید صدیقی، حمید ربیعی، محمدعلی ربیعی، علی درویش و عباس نمکی.

یکی از بستگان سعید صدقی به گزارشگر هرانا گفت: "سعید بی‌گناه است و در طی دادگاهی ناعادلانه به مرگ محکوم شده است."


تجمع حدود ۲۰۰ تن از خانواده زندانیان اعدامی در مقابل بیت رهبری

خبرگزاری هرانا - حدود ۲۰۰ تن از خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام برای پیگیری وضعیت فرزندان خود در مقابل بیت رهبری در خیابان پاستور تجمع کردند و خواستار لغو محکومیت اعدام نزدیکان خود شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه امروز هم زمان با ۱۰ اکتبر روز جهانی مبارزه بر علیه اعدام و درپی انتقال ۱۰ تن از زندانیان زندان قزل‌حصار به سلول انفرادی جهت اجرای حکم حدود ۲۰۰ تن از خانواده‌های محکومین به اعدام در مقابل بیت رهبری تجمعی را برگزار نمودند و خواستار لغو محکومیت فرزندان خود شدند.

تجمع کنندگان که چهارشنبه هفته گذشته نیز در همین مکان تجمع کرده و نامه‌ای را به دفتر بیت رهبری تحویل داده بودند امروز خواستار پاسخگویی مسئولین بیت شدند، ولی جواب ایشان این بود که رهبر به مشهد سفر کرده و امروز نیز نمی‌توانند جوابی به ایشان بدهند.

خانواده‌های زندانیان از آنجا به مقابل ساختمان قوه قضاییه و سپس به کاخ دادگستری مراجعه نمودند ولی تا کنون موفق به دیدار هیچ یک از مدیران این نهاد‌ها نشده‌اند.

گفتنی است، پس از تجمع خانواده‌ها در هفته گذشته ۴ تن از زندانیان زندان قزل‌حصار که متهم به سازماندهی خانواده‌ها بودند برای مدت ۵ روز به سلول انفرادی منتقل شدند.

چهارشنبه، 19 مهر ماه 1391 برابر با 2012-10-10 ساعت 13:10
خبر بعدی : نرخ بیکاری لیسانس‌ها 10 برابر دیپلمه ‌ها
خبر قبلی : محسنی اژه ای: جامعه با مشکلات اقتصادی روبرو است


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -