رویتر: رامنی بسرعت در حال نزدیک شدن به کاخ سفید

خبرگزاری رویتر در گزارشی از واشنگتن نوشت، رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شدت فشرده شده است بطوریکه میت رامنی نامزد حزب جمهوریخواه که یک هفته پیش از بخت بسیار کمی برای پیروزی در انتخابات برخودار بود اکنون در نظرسنجیها از اوباما پیش است و به سرعت در حال نزدیک شدن به کاخ سفید است.

در فاصله چهار هفته مانده به انتخابات ششم نوامبر نتایج تازه ترین نظرسنجیها نشان می دهد رامنی در پی نمایش فوق العاده ای که در مناظره اخیر با اوباما داشت اکنون از بختی برابر با اوباما برای پیروزی در انتخابات برخوردار است.

نتایج نظرسنجی رویترز و ایپسوس که روز سه شنبه منتشر شد نشان داد اوباما و رامنی هریک از چهل و پنج درصد حمایت رای دهندگان آمریکایی برخوردارند و به این ترتیب روند پیش بودن اوباما در نظرسنجیها پایان یافت.

نظرسنجیهای دیگر با این حال از پیش بودن رامنی حکایت دارد. در نظرسنجی روزانه گالوپ بخت پیروزی رامنی در انتخابات دو درصد بیشتر از اوباما است و این برتری در نظرسنجی پیو چهار درصد اعلام شد.

تحلیلگران می گویند اوباما با این حال همچنان در شماری از ایالت های سرنوشت ساز برتر است با این حال نشانه هایی از این مسئله قابل مشاهده است که رامنی احتمالا می تواند حتی در ایالاتی که پیش از این بعید به نظر می رسید به پیروزی دست یابد.

پنسیلوانیا و میشیگان تا همین هفته گذشته به شدت حامی اوباما بودند با این حال شرایط به طور ناگهانی تغییر کرد و چندین نظرسنجی نشان داد که برتری وی در هر دو ایالت به کمتر از سه درصد رسیده است.

چهارشنبه، 19 مهر ماه 1391 برابر با 2012-10-10 ساعت 12:10
خبر بعدی : افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما تا دو هفته آینده
خبر قبلی : سوریه؛ سفر پوتين به ترکيه به تعويق افتاد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -