سرانجام پرداخت یارانه های نقدی چه خواهد شد؟

تا چندی پیش دولت و مجلس مشکلی در اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها نمی دیدند هرچند که دولت هنوز این قانون را اجرا نکرده بود و برخی از دولتی ها اعلام می کردند که با بودجه‌ای که برای این موضوع پیش‌بینی شده است، فاز دوم قابل اجرا نخواهد بود اما مجلس تصمیم بر لغو اجرای آن گرفت که این تصمیم به مذاق دولتی ها خوش نیامد.

جوان آنلاین: تا چندی پیش دولت و مجلس مشکلی در اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها نمی دیدند هرچند که دولت هنوز این قانون را اجرا نکرده بود و برخی از دولتی ها اعلام می کردند که با بودجه‌ای که برای این موضوع پیش‌بینی شده است، فاز دوم قابل اجرا نخواهد بود اما مجلس تصمیم بر لغو اجرای آن گرفت که این تصمیم به مذاق دولتی ها خوش نیامد.

در حالی دولت مخالف توقف اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها است که مجلسی ها اجرای این طرح را موجب افزایش نقدینگی و تورم می دانند که این موارد به تنهایی می تواند اوضاع اقتصادی جامعه را نامطلوب کند. نمایندگان موافق این طرح معتقدند که اجرای مرحله دوم هدفمندی به نفع مردم نیست و شرایط معیشتی مردم را سخت تر می کند بنابراین جامعه تحمل اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را ندارد.

اما سوالی که در خصوص توقف اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در اذهان عمومی ایجادشده این است که آیا با این طرح هدفمندی یارانه ها دیگر اجرا نخواهد شد؟ آیا یارانه نقدی دیگر پرداخت نمی شود؟

در همین زمینه محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس با بیان اینکه سوگمندانه می‌خواهیم مرحله دوم اجرای هدفمندی را متوقف کنیم، خاطرنشان کرد: انجام این کار به معنای توقف قطعی اجرای پروژه عظیم هدفمندی نیست، چرا که بخش اول هدفمندی در حال اجراست و مانند سابق یارانه‌ها پرداخت می‌شود و حتی ممکن است از سال آینده فاز دوم هدفمندی را کلید بزنیم..

همچنین لطف‌الله فروزنده معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نیز گفته است: یارانه های نقدی خانوارها در صورت عدم اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، همچنان پرداخت می شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه پرداخت یارانه‌ها در صورت اجرا نشدن مرحله دوم فاز هدفمندی یارانه ها با اصل هدفمندی و قانون هدفمندی در تعارض است، اظهار داشت: با وجود این نکته و در صورت تصویب قانون مجلس نیز یارانه های نقدی خانوارها پرداخت خواهد شد.

هرچند که معاون پارلمانی رییس جمهور و برخی از نمایندگان مجلس از پرداخت یارانه نقدی حتی با توقف مرحله دوم هدفمندی یارانه ها خبر می دهند اما باید نشست و دید در صورت تصویب نهایی این طرح آیا همچنان یارانه نقدی پرداخت می شود یا خیر.

چهارشنبه، 19 مهر ماه 1391 برابر با 2012-10-10 ساعت 12:10
خبر بعدی : افزايش بی سابقه قيمت انواع محصولات صنعتی
خبر قبلی : احمدی نژاد می خواهد جمهوری را شخصی اداره كند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -