بازار ارز؛ دلار با نرخ دستوری به فروش نمی رسد

دانشجونیوز: در حالی که نیروهای امنیتی همچنان در بازار ارز و سکه حضور چشمگیری دارند، بیشتر صرافان از فروش دلار با نرخ های اعلام شده خودداری می کنند.

بر اساس اعلام صرافان، قیمت های اعلام شده بر روی تابلو صرافی ها دستوری است و بر اساس نرخ واقعی در بازار تعیین نشده است.

خبرگزاری مهر اعلام کرده است که با وجود اینکه صرافان در میدان فردوسی تهران و چهارراه استانبول قیمت دلار ٢٨۵٠ تومانی را بر روی تابلوهای خود درج کرده‌اند اما از فروش دلار با این نرخ خودداری می‌کنند.

تابلوی صرافی ها قیمت هردلار آمریکا را ٢٨۵٠ تومان، هر یورو ٣٦۵٠ تومان، هر پوند انگلیس ٤۵٩٠ تومان، هر درهم امارات ٧٦۵ تومان و هر ریال عربستان را ٧۵٠ تومان نشان می دهند.

همچنین قیمت هرسکه تمام یک میلیون و ١٧٠ هزارتومان، نیم سکه ۵٨٠ هزارتومان، ربع سکه ٢٩۵ هزارتومان و سکه یک گرمی نیز ١٧٠ هزارتومان است.

مسئولان حکومتی در ایران افزایش شدید نرخ ارز در کشور را به "اخلالگران ارزی" نسبت می دهند. دادستان تهران اعلام کرده است که تاکنون ٣٠ نفر از متهمان اصلی اخلال در بازار ارز بازداشت شده اند.

جعفری دولت ابادی گفته است که اقدام دادستانی تهران در مبارزه با جرائم ارزی ، اخلالگران بازار و قاچاق ارز و طلا در چارچوب وظایف قانونی دستگاه قضایی آغاز شده و دادستانی تهران با همکاری پلیس و نیروهای امنیتی پس از شناسایی اخلالگران عمده بازار ارز، مبادرت به دستگیری و بازداشت آنان کرده است.

در همین راستا، خبرهای تایید نشده حاکی از بازداشت رئیس هیات مدیره بانک اقتصاد نوین به اتهام اخلال در بازار ارز است.

دوشنبه، 17 مهر ماه 1391 برابر با 2012-10-08 ساعت 18:10
خبر بعدی : خبرگزاری "وفا" لغو مجوز و "کیهان کاریکاتور" توقیف شد
خبر قبلی : صادرات گاز ایران به ترکیه با انفجار خط لوله متوقف شد


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -