بحران اتمی؛ فرصت تعامل با غرب از دست رفت

سایت فرارو: قائم مقام پیشین سازمان انرژی اتمی ایران گفته است، زمان عقب نشینی جمهوری اسلامی ایران از موضع هسته ای گذشته است.

صادق ربانی گفت: غرب افزایش تحریم ها را به این دلیل در دستور کار قرار داده است که از مرز نگرانی نسبت به تاثیرگذاری تحریم ها بر اقتصاد جهانی گذشته است به این معنا که دیگر نگران نیست اگر مثلا نفت ایران تحریم شد ممکن است قیمت نفت روند صعودی به خود بگیرد و بر اقتصاد خودشان تاثیر بگذارد.

قائم مقام پیشین سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: بنابراین در شرایط کنونی در صورتی که جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای یک گام عقب نشینی کند غرب قطعا دو گام به پیش برخواهند داشت و دیگر دست آوردهای سابق را طلب نخواهند کرد نمونه آن را هم در مذاکرات پیشین مشاهده کردیم به طوری که روزی حداکثر درخواست همین گروه 1+5 تعلیق غنی سازی 20 درصد بود اما در آخرین دور مذاکرات آنها علاوه بر تعلیق این مقیاس، خروج اورانیوم های ذخیره شده و تعطیلی سایت فردو را طلب کردند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه زمان عقب نشینی جمهوری اسلامی ایران از موضع هسته ای گذشته است گفت: آن روزی که برخی در ایران به دنبال برگزاری جشن هسته ای بودند و مانور تبلیغاتی بسیاری هم روی این موضوع می دادند فرصت و زمان تعامل با غرب بود که این فرصت با طرح موضوعات غیر واقعی و غیر دیپلماتیک از دست رفت.

دوشنبه، 17 مهر ماه 1391 برابر با 2012-10-08 ساعت 09:10
خبر بعدی : واکنش ‌سپاه پاسداران‌ به ‌انهدام‌ پهپاد در اسرائیل
خبر قبلی : ارز صنایع به پورشه و مازراتی رسید


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -