سایت پاسداران: خود را به وقت رهبری تنظيم کنيم

جوان آنلاین: روزي که اينترنت به ايران آمد موضع‌گيري‌هاي منفي نسبت به اين پديده نوين ارتباطي در کشور شکل گرفت؛ موجي که حتي گاه آثارش درخطبه‌هاي نماز جمعه هم نمود داشت و خطبا از آن به عنوان يکي از حربه‌هاي دشمن براي انحراف جوانان ياد کردند؛ هرچند اين حرف بي‌ربط هم نبود و دشمن از اين ظرفيت همواره به نفع خود سوء‌استفاده کرده است اما در حقيقت اينترنت همانگونه که امام خامنه‌اي هم فرمودند مانند چاقويي است که هم مي‌توان با عمل جراحي فردي را از مرگ نجات دهد و هم مي‌توان با آن فردي را به قتل رساند؛ مهم نوع نگاه و استفاده از اين ابزار است.

وبلاگ نويسي شايد اولين بار توسط اصلاح‌طلبان با استقبال زيادي روبه‌رو شد اما وقتي نيروهاي ارزشي هم به سمت وبلاگ‌نويسي روي آوردند دغدغه‌هاي آنها باعث شد تا کم‌کم کلوپ و بعد پايگاه‌هايي براي حضور اين گروه در فضاي مجازي فراهم شود با اين وجود نبايد از نظر دور داشت که پيشرفت‌هاي سريع و وسيع جهان در حوزه ديجيتال به کساني که براي آينده برنامه‌اي نداشته باشند فرصت و مجالي ‌نمي‌دهد.

سؤال اينجاست که توجهات وبلاگي ما تاکنون به کجا رسيده است؟ و چه تأثيري در تقويت فعاليت‌هاي مجازي نيروهاي ارزشي و بسيجي ما داشته است؟! متأسفانه هرچه به جلو آمديم کميت وبلاگ‌ها بر کيفيت آنها بيشتر شده است به همين خاطر هم اکثر وبلاگ‌هاي مذهبي‌ها کپي‌پيستي بوده که حرف خاصي براي گفتن نداشته‌اند شايد اين به خاطر آن باشد که در وبلاگ‌هاي نيروهاي ارزشي در مقايسه با طيف اصلاح‌طلب کمتر نشاني از سطح مطالعه و انديشه‌هايي ديده مي‌شود که گاه حتي با يک نگاه هم مي‌توان به محتواي آن پي برد؛ درحالي که نيروهاي بسيجي و مذهبي در درجه اول بايد خود را با رهبرشان تنظيم کنند نه اين که با مسابقات وبلاگي و حوادث سياسي و...

به راستي شما چند وبلاگ را سراغ داريد که پيرامون ادبيات و رمان خواني مطالب آموزنده وخوبي ارائه کرده باشد؟! چند وبلاگ مذهبي، آزاديخواهان جهان را معرفي کرده‌اند و توانسته‌اند عالمانه انديشه‌هاي آنها را نقد و تحليل کنند ؟! اينها درحالي است که مسئله آزاديخواهي حتي مطالعه کتاب به خصوص رمان‌هاي مشهور دنيا نه فقط کتاب‌هاي حوزه هنري خودمان، بلکه بررسي انديشه‌هاي آزاديخواهان دنيا از جمله موارد مهمي است که بايد حتماً نسبت به آن آشنايي داشته باشيم چنانکه هميشه اين توجه و نگاه در بيانات و خاطرات زندگي رهبر عزيزمان عيان بوده است براي همين هم شما را به خواندن کتاب« شرح اسم» دعوت مي‌کنم؛ کتابي که نويسنده به زيبايي ريز زندگي امام خامنه‌اي را به قلم تحرير درآورده است. اين براي همه ما آموزنده است تا به عنوان پيرو، زندگي‌مان را به وقت ايشان تنظيم کنيم و اگر وقت اين کار را نداشتيد حداقل کتاب کوچک و جيبي «من وکتاب» را بخوانيد و ببينيد که ولي امرمسلمين چگونه با وجود کثرت و مشغله کاري و فکري با کتاب در همه حوزه‌ها مأنوس هستند. اين که مي‌بينيم حضرت آقا در ماه رمضان براي شاعران و ادبا ضيافتي برگزار مي‌کنند وگاه شعرهاي تند و تيزشان را مي‌شنوند به اين دليل است كه ايشان همچون امام راحل و همچون شيخ فضل‌الله نوري و ديگر آزاديخواهان بزرگ جهان زندگي‌شان با شعر و ادبيات عجين شده است.

ازخودمان بپرسيم ما که بسيجي رهبرمان هستيم چقدر رمان‌هاي بزرگ وکلاسيک جهان را مي‌شناسيم؟! اگر قرار است يک برنامه تلويزيوني در مورد کتاب و ادبيات داستاني بگذارند چند بچه مذهبي و ارزشي را مي‌شناسيد که بتواند کافکا را نقد کند؟ يا تفکرات نيهيليستي صادق هدايت را به چالش بکشاند و در مقابل مبتذل‌نويسان غربي به زبان خودش سخن بگويد؟ چه برسد به فضاي مجازي و اينترنت و وبلاگ‌نويسي که کمتر سراغ اين دست مفاهيم رفته‌ايم.

بنابراين بايد کاري کرد و خودمان را به وقت رهبرمان تنظيم کنيم تا حداقل نوشته‌هاي‌مان در عرصه سايبري و مجازي ماندگار شود نه آن که همچون مانوري براي پرکردن فضاي خاص حضوري بي‌اثر داشته باشيم. مطمئناً وبلاگ‌هايي که مطالبش مثل هم است و تنها کپي‌پيست نقطه مشترک آنهاست خواننده کمي خواهد داشت؛ هرچند گاه دوستان براي ابراز ارادت و لطف کليکي کوتاه بر وبلاگمان بزنند و به رسم دل‌خوش‌کنک بگويند به به چه وبلاگي!

همه ما به خوبي واقفيم که اينترنت، و بلاگ و تمام فضاي سايبري يک رسانه گسترده و جهاني است که مي‌تواند تفکرات هرکدام از ما را به تعداد نامحدودي از افراد منتقل نمايد اما دراين راستا چقدر واقعاً از اين رسانه براي صدور انقلاب و فرهنگ ناب محمدي بهره برده‌ايم؟ و چقدر براي استفاده از آن به زيرساخت‌هاي فکري خودمان انديشيده‌ايم؟ اينجاست که حق را بايد به همان ابتداي ظهور اينترنت در کشور داد که اينترنت سم است البته اگر راه و روش استفاده از آن را ندانيم و اگر نتوانيم دراين عرصه براي حضور مؤثر فعال باشيم.

دوشنبه، 17 مهر ماه 1391 برابر با 2012-10-08 ساعت 03:10
خبر بعدی : ارائه طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی به مجلس
خبر قبلی : درخواست احمدی​نژاد برای رفع حصر خانگی موسوی


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -