احمدی‌نژاد: اخلال در بازار کار شیطان است

محمود احمدي‌نژاد گفت: یک عده تلاش کردند بازار را خراب جلوه دهند و معتقدم اخلال بازار کار شیطان است.

آفتاب: محمود احمدی نژاد در مراسم رونمایی از طرحهای تولید صنعتی و تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی فناوری نانو با بیان این که همه ملت ها به دنبال رسیدن به قله سعادت هستند گفت: برای تحقق این آرزو دو عامل نیاز است، عامل اول علم و دانش و عامل دوم خودباوری.

مهر نوشت: ادامه داد: اگر تاریخ ملت ها را جمع آوری کنیم متوجه می شویم که ملت ایران پرافتخارترین ملت تاریخ بوده است، علت هم آن است که این ملت به علم و خودباوری اعتقاد دارد. به هیچ وجه نمی خواهد خود را کوچک فرض کند.

وی با بیان اینکه اگر ایران به پیشرفت های علمی دست یابد ملت های دیگر نیز از این پیشرفت خوشحال می شوند، افزود: البته دشمنان مانع تراشی می کنند و می خواهند ماشین ملت ایران را پنچر کنند اما نمی دانند که با این کارها موفق نخواهند. نهایتا ما این ماشین را عوض می کنیم ضمن آنکه الان ملت های دیگر نیز از پیشرفت های ایران خوشحال می شوند و با این پیشرفت ها جشن می گیرند.

احمدی نژاد گفت: یک عده تلاش کردند بازار را خراب جلوه دهند و معتقدم اخلال در بازار کار شیطان است.

رئیس جمهور با اشاره به شیطنت های دشمنانان علیه کشورمان افزود: آنها نمی فهمند که با چه کشوری طرف هستند. خیلی ها تلاش کردند که ایران را از جغرافیای سیاسی پاک کنند اما در نهایت آنها خود پاک شدند اما ملت ایران همچنان در صحنه حضور دارند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه نمی توانیم مشکلات را منکر شویم، افزود: هر ملت و دولتی دچار مشکل است واگر کسی پیدا شود و بگوید که مشکلی وجود ندارد دروغ گفته است، حتی اگر از ناحیه بنده اعلام شود، مشکلات وجود دارد اما باید آن را برطرف کرد.

اگر مردم همراهي نكنند، قانون به نتيجه نمي‌رسد
همچنين رييس‌ جمهور در همايش طلايه‌داران فرهنگ ترافيك با تقدير از عوامل راهنمايي رانندگي و دانش‌آموزاني كه در اين عرصه فعال هستند، گفت: همه ملت‌ها به دنبال سعادت، خوشبختي، امنيت و رفاه هستند و عامل اصلي تحقق همه اين‌ها حاكميت قانون است. هر اتفاق مثبتي در حاكميت قانون امكان‌پذير است و اگر حاكميت قانون نباشد، تلاش‌ها و زحمات در اين زمينه نتيجه‌اي نخواهد داشت.

وي افزود: براي حاكميت قانون اول بايد قانون خوبي داشته باشيم، قانوني كه عادلانه، عالمانه و پاسخگوي نيازهاي جامعه باشد. عامل دوم مجري خوب است كه بايد خود معتقد به قانون باشد و آن را به درستي انجام دهد، بهترين قانون ها هم اگر خوب اجرا نشد و در آن تدبير نباشد، به نتيجه نمي‌رسد.

رييس جمهور در ادامه خاطرنشان كرد: عامل سوم كه به نظر من مهم‌ترين عامل است، قانون‌پذيري و همراهي مردم است. اگر مردم همراهي نكنند، قانون خوب و مجري خوب هيچ كدام به نتيجه نمي‌رسند. مردم بايد به يك قانون و ضرورت اجراي آن باور داشته باشند. اين عامل آنقدر اهميت دارد كه اگر فردا يك قانون ناقص و يك مجري نامناسب را هم داشته باشند، ولي مردم باور داشته باشند، نتيجه مثبت خواهد بود و حتي آن قانون و آن مجري نيز اصلاح مي‌شوند.

رييس‌جمهور تاكيد كرد:‌ نقش مردم در حاكميت قانون بسيار مهم است؛ چرا كه با ورود آنها حتي يك قانون ناقص نيز اصلاح مي‌شود، تجربه هم نشان داده است كه هر كجا مردم وارد شده‌اند تمام نواقص را حل كرده‌اند. در كشور هم اگر بنا بر پيشرفت است، بايد كشور را مردم اداره كنند و راه براي مشاركت گسترده مردم در همه بخش‌ها باز شود. در اين صورت موفقيت به دست مي‌آيد.

به گزارش مهر، وي در ادامه با اشاره به آمارهايي كه در حوزه ترافيك داده مي‌شود گفت: همانطور كه گفتم ميزان كشته شدگان ناشي از تصادفات از 27 هزار به زير 20 هزار نفر رسيده است و اگر مردم بيشتر مشاركت كنند، مي‌توانيم به زير 10 هزار نفر هم برسيم.

شنبه، 15 مهر ماه 1391 برابر با 2012-10-06 ساعت 22:10
خبر بعدی : بی خبری از وضعیت چندین دانشجوی بازداشتی
خبر قبلی : رانت 20 هزار میلیاردی در بازار ارز


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -