عقب نشینی خفت بار رژیم در برابر عربستان سعودی

نماینده اردبیل با اشاره به توافق نامه ای که بین سازمان و حج و زیارت جمهوری اسلامی و عربستان امضاء شده است، گفت: وزیر ارشاد باید در خصوص این توافق نامه که دستاوردهای انقلاب را به حراج می برد پاسخگو باشد.

منصورحقیقت پوردر گفتگو با خبر نگار مهر، در خصوص سوال خود از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه این هفته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به توافق نامه ای که سازمان حج و زیارت امسال با طرف سعودی بر قرار کرده است گفت: این توافق نامه منافع ارزشی انقلاب و جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال خواهد برد.

نماینده اردبیل بدون اشاره به موضوع این توافق نامه اظهار داشت: با توجه به اینکه سازمان حج و زیارت زیر مجموعه وزارت ارشاد است، سوال بنده از وزیر در این خصوص است که آیا وی در جریان چنین توافق نامه ای که دستاوردهای انقلاب را به حراج می برد قرار دارد یا خیر؟

وی در ادامه افزود: وزیر ارشاد باید در خصوص این امر پاسخگو باشد.

به گزارش مهر، پیش از این برخی سایت های خبری از توافق سازمان حج و زیارت ایران وعربستان برای حذف مراسم برائت از مشرکین در حج امسال خبر داده بودند و این در حالی است که سازمان حج و زیارت در توافق نامه هرسال خود بر روی اجرای این مراسم تاکید داشته اما امسال در این توافق نامه درپی خواسته سعودی ها که اعلام کرده اند، "درهر صورت هیچ مجالی برای اقامه این مراسم نیست" آورده است، " با تعالیم و دستورالعمل‌های حج (تعالیم حج سازمان سعودی) مخالفت نکرده و آن را نقض نخواهد کرد".


گزارش قبلی

هشدار عربستان نسبت به آشوبگری عوامل رژيم

عربستان نسبت به آشوبگری عوامل جمهوری اسلامی در جريان مراسم حج هشدار داد و اعلام کرد با هرگونه تلاش برای تهديد امنيت حج و زيارت با قاطعيت برخورد خواهد شد

يک مقام امنيتی عربستان سعودی با تأکيد به اين موضوع که همه فعاليتها در دوران حج بايد بر آداب و رسوم سنتی اين مراسم متمرکز باشد، گفت، ايرانيان درگذشته درگيريهايی با پليس عربستان داشته اند.

فرمانده نيروهای امنيتی حج در عربستان افزود، کشورش هيچگونه اقدامی به منظور بهره برداری سياسی از مراسم حج را از سوی ايرانيان تحمل نخواهد کرد.


شنبه، 15 مهر ماه 1391 برابر با 2012-10-06 ساعت 12:10
خبر بعدی : اعدام 5 زندانی در زاهدان از جمله یک زندانی کُرد
خبر قبلی : تلاش برای آتش زدن کنسولگری رژیم در استانبول


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -