تحریمهای بیشتر: دعوتی که پاسخ گرفت

منصور امان

رژیم ولایت فقیه صورت حساب تازه ای برای ماجراجویی هسته ای خود دریافت می کند. آنگونه که دیپلُماتهای اُروپایی در بروکسل می گویند، اتحادیه اُروپا قصد دارد پس از تحریم خرید نفت از رژیم ایران، از این پس واردات گاز مُلاها را نیز ممنوع سازد.

در پی توافُق اعضای این اتحادیه که از سوی سه عُضو مُهم آن، آلمان، انگلیس و فرانسه پُشتیبانی می شود، وزیران خارجه اُروپا در نشست 24 مهر ماه (15 اُکتُبر) خود، خرید گاز از حاکمان ایران را غیرقانونی اعلام خواهند کرد. آنها همچنین اعمال تحریمهای جدید در بخشهای بازرگانی، حمل و نقل، انرژی و مالی را در دستور کار دارند.

گُسترش تحریمها از سوی اتحادیه اُروپا، واکُنشی است به تازه ترین گُزارش آژانس بین المللی انرژی اتُمی پیرامون پروژه هسته ای مُلاها که در آن به جلوگیری از بازدید بازرسان آژانس از تاسیسات مشکوک اشاره گردیده و بر عدم امکان تایید مصارف صُلح آمیز برنامه اتُمی رژیم ایران تاکید می شود.

پیش از این نیز رییس سازمان انرژی اتُمی مُلاها تاکید کرده بود که مقامهای رژیم ولایت فقیه به آژانس اطلاعات دروغ می دهند و بازرسان و کارشناسان آن را گُمراه می سازند.

پس از وضع تحریم بین المللی علیه بخشهای نفتی و بانکی که منابع درآمد آقای خامنه ای و شُرکا را به گونه حساسی محدود کرد و به یک بُحران اقتصادی تمام عیار فراز یافت، آنها به جای کاهش تنش و تلاش برای تخفیف درگیری، پیگیرانه و به طور مُداوم در حال ارسال کارت دعوت به آدرس طرفهای خارجی خود برای اعمال مُجازاتهای بیشتر بوده اند.

این در حالی است که اعلام برقراری تحریمهای جدید، موجی از نگرانی و وحشت را در میان رهبران و پایوران جمهوری اسلامی دامن زده است. آنها که بار سیاستها و تصمیمهای نابخردانه خود را به دوش مردُم افکنده اند، با هر روز تحمیل بیشتر گُرسنگی، بیکاری و فلاکت بر جامعه، قُدرت انفجاری آن را بیشتر حس می کنند.

جُمهوری اسلامی در مُناسبات خارجی خود در جایی بسر می برد که همیشه بوده است: یک بُن بست خودخواسته!

شنبه، 15 مهر ماه 1391 برابر با 2012-10-06 ساعت 00:10
خبر بعدی : هزینه های سیاسی سقوط ریال - رضا تقی زاده
خبر قبلی : جنگ بزرگ در «عصر ظهور» - الاهه بقراط


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -