سوریه؛ مشارکت خلبانهای سپاه/هلاکت فرمانده حزب الله

فرمانده عملیات حزب الله لبنان در سوریه کشته شد

به گزارش العربیه، جسد علی محمد حسین حاج ناصیف معروف به "ابوعباس" فرمانده عملیات حزب الله لبنان روز دوشنبه در بعلبک با حضور مقامات و هواداران این حزب تشییع شد.

حزب الله در بیانیه ای اعلام کرد محمد حسین ناصیف " هنگام جهاد به شهادت رسید" اما به محل کشته شدن او اشاره ای نکرد.

رسانه های مخالفان سیاسی حزب الله در لبنان اما اعلام کرده اند کاروان حامل او در شهر حمص بوسیله یک بمب کنارجاده ای هدف قرار گرفت و به همراه چندتن از همراهان کشته شد.

در مراسم تشییع این فرمانده حزب الله ، محمد یزبک رئیس هیئت شرعی حزب و ابراهیم امین السید رئیس شورای سیاسی حزب الله و تعداد زیادی از مسئولان و هوادران این حزب همپیمان با رژیم اسد شرکت کردند.

حزب الله لبنان در بحران جاری در سوریه از رژیم بشار اسد حمایت می کند و مخالفان بارها از شرکت افراد این حزب در سرکوب ها و درگیری های جاری در سوریه سخن گفته بودند.

همچنین ارتش آزاد سوریه تعدادی از اتباع لبنانی را که آنها را "عضو حزب الله" معرفی کرده بود در مناطق مختلف این کشور دستگیر کرد.


خلبانهای سپاه در بمباران مردم سوریه مشارکت دارند

خبرگزاری حکومتی مهر: یک روزنامه عربستانی ادعا کرد برخی خلبانهای ایرانی در بمباران مواضع ارتش آزاد سوریه در حمص، حلب و ادلب مشارکت دارند.

روزنامه الوطن عربستان در گزارشی که امروز منتشر کرده ، ادعاهای جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده است.

در این گزارش ادعا شده که چندی پیش برخی از اعضای سپاه که اکثر آنها خلبان بوده اند از طریق فرودگاه بیروت وارد لبنان شده و از انجا با اسکورت نیروهای حزب الله لبنان وارد سوریه شده اند.

الوطن در ادامه مدعی شد: این خلبانها در عملیات بمباران مواضع ارتش آزاد سوریه در استانهایی نظیر حلب، حمص و ادلب مشارکت داشته اند.

سه شنبه، 11 مهر ماه 1391 برابر با 2012-10-02 ساعت 19:10
خبر بعدی : شیرخشک بچه هر قوطی 10 هزار تومان شد
خبر قبلی : معاون اول احمدی نژاد: عده ای در کشور فتنه می کنند


برگ نخست
سرویس تازه: فيلم برای موبایل

2004- 2024 IranPressNews.com -